HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2011.09.08. 22:13 Zotyó

végre minden sinen van!

Sok minden történt, megfogadtam, nem írok addig amíg nincsen meg a jogsim! Ezt be is tartottam. :)

Műszaki: Sikeres műszaki vizsgát tett a kisautó! :D Végre valahára, a tervezettnél 2 évvel később, de nem bántam meg a belefeccölt, töménytelen munkát, remélem megérte. A gátlókkal volt csak gond, pedig új volt elöl benne... de ezt gyorsban cserélték, itt megjegyezném, hogy többet nem bízom idegenre az autómat, soha, de SOHA! Az autó árát a műszaki...stb miatt 2x megint ráköltöttem, szinte már ér is valamit. :D Hazafelé egész jól jött, van erő benne, jó lett.

Motor: Folytatódott a motor projekt, hiszen koránt se volt még kész, műszaki után akartam folytatni. Rávettem magamat a homokszórás-szinter kombóra, a homokszórással elégedett voltam, ár/minőség arányban,  a szinterezés szép lett,viszont rohadt drága. Nem baj, erre csal egyszer kell költeni. Következett az átszerelés, elég macerás újra szétszedni a fél motort... legalább most nem ereszt a teknő, és kapott fincsi castrol 10W40-es olajat is. Indítás után jöttek a gondok... gázbowden akad ami eddig jó volt, egyszerűen megszorult... magasabb fordulaton csörgött a motor, mint kiderült a venti ért a házba bele... Ezeket orvosoltam, viszont egy 10 km után nyekergett, kattogott a motor, valahol az ékszíj-dinamó-motortartót tartottam ludasnak, mint kiderült, talán mind lehetett a hiba forrása...

Hiába mentünk vele, feltöltött akksi ellenére töltésjelző folyamatosan világít, mire hazaértünk vele, már be se indult... innentől kezdve csak generátor... Persze lehet, hogy szar volt a dinamó, de generátorral nem lesz ilyen gondom. Gondolkoztam, hogy felújíttatom a használtat, vagy gyári újat beteszem, amit igazából nem akartam. Végül bekerült, hiszen minek van, a másik, hogy ez tuti jó. Készültem rá, volt szinterezett generátoros lemezem is. Jöhetett az átszerelés, ventiből is újat kapott, ezekkel nem lehet gond. Egy jó napos szenvedés lett az eredménye, utálom azt a sok csavart. Mire átkötögettem az egészet jöhetett az indítás, hoppá azonnal indult, töltésjelző elaludt. :) Mindemellett elmúltak a zajok úgy tűnik.

Kovácsoltattam első laprugót, mert iszonyatosan idiótán nézett ki szerencsétlen, annyira magasan volt az orra. Most egész pofás, bár még alakítás alatt van.

Jogsi:  Forgalmin meghúztak nem is egyszer, hanem kétszer is, nem részletezném, hosszú történet, de 3.-ra átmentem már végre. A legjobban az fáj, hogy 1 hónapja lehetne jogsim... 1 hét múlva kész a jogsi, mehetek érte, onnantól kezdve nem lesz megállás. :D Nagyon be vagyok zsongva, mint a kisgyerek karácsonykor. :) Remélem, nem fog otthagyni sehol a kis szaros, úgy érzem megérdemlem ennyi meló után. 

Sajnos régóta nem írok semmit a fehérről, ennek oka, hogy nincsen terv vele... Sajnos a garázsból el kellett hozzam, most tető alatt porosodik, de télig ki kell találnom valamit. Igazából, most lehetséges másik projekt miatt gondolkoztam az eladásán, hiszen sajnálnám, ha nálam menne tönkre... :(

Illetve itt a végén megköszönném mindazoknak, akik valamilyen módon hozzájárultak ahhoz, hogy kész legyen DDU! :)

Képek:

https://picasaweb.google.com/117792157214639482861/2011Nyar

3 komment


2011.06.24. 09:46 Zotyó

Itt az idő, most vagy soha!

 

 Egy ideje nagy csend a kocsi körül, ennek oka az, hogy megfogadtam, akkor írom a következő bejegyzést, ha járóképes az autó. 

Motor:

A motort több mint egy éve szedtem ki azzal az okkal, hogy olajos, nekem nem tetszik. Ebből végül az lett, hogy teljesen szétszedtem és generáloztam végül. Új alkatrészt nem szántam bele, végül elég sok új vackot kapott, de kihoztam 30-ból az egészet, szóval nem volt drága. Sajna sokat állt, gyűrűösszehúzó hiányában, de mikor meglett az is, lehetett összerakni. Akkor derült ki, hogy ovál az egyik hajtókar, így az cserélve lett, az új gyűrűk felrakásakor eltört az egyik olajáteresztő, később a másik is.. silány minőség... Mikor be lett rakva a motor, akkor derült ki, hogy szorul, de nagyon. Ez belátható annak a baklövésemnek, hogy nem néztem meg mikor raktam össze. Ezek után újra lehetett szétszedni a motort, de már nem szedtem ki, legalább azzal ne pöcsöljek. Szétszedéskor tényleg a gyűrűk voltak a hunyók, raktam be helyette Godazetet, bereszeltem most és nagyon szépen átforog. :)

Végső összerakásban Norberto volt segítségemre, így 1 nap alatt kész lett a kocsi, nekem ez több nap lett volna. Miután sikerült jó akksit szerezni jöhetett a próbaindítás, mondanom se kell, nincs annál nagyobb öröm amikor azonnal beindul. 2 forgatásra szívta a benyát, 3.-ra beindult. :) Olyan hangja van, amiről régóta álmodtam. Semmi mellékes zaj, gyönyörű. :)

Futómű:

Az összes összekötőből kapott újat, kormányművet végül pucoltam és egy tömítés csere és új olaj után mehetett vissza, persze ez a gyakorlatban nem volt ilyen egyszerű. Most olyan tekerni, mint egy szervós gépet. :)

Nagy pillanat:

Végül, 2009 augusztusában mikor beállt az udvarba, nem mozdult egy centit se, de közel 2 év után újra kijött onnan. :) Próbakör viccesre sikeredett, mert a kútnál lefulladt, az ac-k szopatnak amióta polskisok, nem volt a kezemben még egy épkézláb darab. Egyik nyomja ki a benzint, másik nem szív... Hát ez se szívott, viszont szivatott. maradt a hazatolás, miután a kerekek is beálltak, eléggé hülyén álltak a kerekek, de korrigáltam már. tegnap vásároltam egy gyári új ac-t, már nem érdekelt mennyibe fáj, csak legyen jó. Hát egy szavam se lehet rá, hiszen hibátlan. 

További tervek:

A kocsi megy jövőhéten eredetiségvizsgára, utána keresek valakit aki megcsinálja a likakat és ha minden jól megy, már tényleg ellököm műszakira, így 2 év után.

Jogsit csinálom, viszont ráfáztam vele rendesen, annak beláthatóan, hogy az interneten leírtak egyáltalán nem egyeznek az autósiskolában elmondottakkal, nevet direkt nem írok... 5 hétig tart mire sikerül majd kreszből vizsgáznom, amikor én mondtam, hogy akár jövőhéten is mennék már... örülök, ha nyár végére lesz valami a kezemben.

Nyári talin szeretnék ott lenni, a legjobb lenne saját kocsival, ami még eléggé lehetetlen, de rajta vagyok az ügyön. :)

Képek: 

https://picasaweb.google.com/117792157214639482861/2011Junius#

 

4 komment


2011.03.15. 23:19 Zotyó

Alvázvédés

 Ideje lenne írnom, hanyagoltam a blogot az utóbbi időkben. Rájöttem, hogy a legdrágább dolog a világon az idő... amiből sajnos nagyon kevés van és egyre csak fogy...Suli miatt és egyéb elfoglaltságaim miatt alig-alig volt/lesz időm a kocsira sajnos... Hála az égnek március közepére megjött a tavaszi idő. Elegem volt már a mocsok hidegből. Ennek örömére elő is vettem a bringát, ami kapott új gumikat, szép időt kihasználva, most a napokban pótoltam a bringahiányomat. :D

Polski terén télen annyit tudtam tenni, hogy néha hazahoztam valami alkatrészt és elpucolgattam a jó meleg lakásban. :) itt sor került a brown belső felújítására is: műszerfalkárpit, ajtókárpitok, kalaptartó és a jobbos első ülés már kész. Elég macerása pucolás, főleg, mert rohadtul féltettem a cuccokat ritkaságukat tekintve. Bézs hátsó ülést még mindíg keresek! :)

Hazahoztam ezek mellett még egy karbit meg egy ac-t is. Mind2-t felújítottam, karbi új fúvókákat, tömítéseket és síkolást is kapott. Ezeken felül gondoltam feldobom egy kicsit, kipolíroztam a főcsatornát. Remélem pöpec lesz, hiszen kb 12 órát vacakoltam vele.

Januárban volt egy hétvége amikor szinte már jó idő volt, kimentem a kiasutóhoz és beraktam a tankot. Én hülye mire kiértem besötétedett és a lámpa meg zárlatos volt, így tök sötétben a kocsi alatt vakon matatva, de sikerült betenni a tankot. Másnap a váltót is beraktam, tudom mindkettő ronda és igénytelen, nem tőlem megszokottan, de most minnél hamarább legyen kész a kocsi. Kész az új adásvételi, jöhet az átiratás. 

Most hétvégén elég jó idő volt és a plusz szabadnapokat kihasználva nekiálltam alvázvédeni, hiszen már lemaszkoltam a peremeket, a fékcsöveket, meg kell csinálni. Ecsettel csináltam nem a legszebb megoldás, de most ez volt, a lényeg megvan. Dobokat 3x kikentem kb, a padló 1-1,5 réteget kapott. Kormányműből dőlt az olaj, mondom ha már fel van emelve ki is kapom, csak a gond az, hogy az összekötők úgy bele voltak rohadva, hogy nagykalapáccsal se sikerült kiszedni. Ezek után inkább kompletten az összes összekötővel együtt szedtem ki, mindenből kap majd újat. Sajnos megint találtam néhány helyen rohadást, pldául a laprugótartó híd is rohad, nem látszott eddig... :( De az alvázvédés kész van ez a lényeg, eggyel kevesebb gond.

Képek: https://picasaweb.google.com/117792157214639482861/2010Dec2011Marc#

4 komment


2010.11.16. 20:55 Zotyó

Újra itt

 Már 3 hónapja nem írtam, ez belátható annak, hogy elkezdődött a suli és rohadtul semmi időm nincsen a kocsikra.

Fehér kisautó átkerült a garázsba, hogy biztonságos helyen vészelje át a telet. Le is takartam, persze előtte le lett mosva. :)

Közben volt 1-2 bontózás, volt egy 50 ezret futott 86-os, ami szerintem valós, bár pár dolog elég ratyi volt a kocsin, de amit lehetett kimentettem belőle, sajnos amik a leginkább kellettek volna az ajtók már nem voltak meg. :( Egy olasz brown-t is volt szerencsém bontani, abból belülről minden menthetőt elhoztam, sajna kicsit hiányos, de a fontosabbak megvannak. :) Motort, üvegeket sajna nem tudtam egyelőre elkérni. :P

Zöld alig haladt sajnos, alvázvédésre nem maradt időm, a kellő részek ki vannak maszkolva, de a többi tavaszra marad. :( Egy önindítót összedobtam, nem lett szép, mert rohadtul elegem volt a pöcsölésből, de nem ez a lényeg most. Motor építés folytatódott, bár a hajtókar csapágyak nagyon rosszak már, kellene új ami még nincsen, így áll a projekt.Váltót kezdtem még el pucolni, még nagyon korai állapotában van. Az első szélvédőnél befolyik a víz, elég idegesítő, hogy berohad a bele tavaszra...

Vaterán vásároltam egy nagyobb adag alkatrészt, amik most jól jöttek, illetve az áruk se volt sok a bolti értékhez képest. :)

Öröm az, hogy jövőre 4560 Ft lesz a biztosítás a póckikra külön. Legalább itt megspórolom az egyik kocsi éves biztosítását. A zöldre 2010-re még nincsen biztosítás.

Eladtam a régi bringámat ugye, 1 hónapig nélkülöztem a kerekezést, de a vaterán találtam egy Felt F100-as német versenybicót elég szép állapotban, így meg kellett vennem. :) Nem bántam meg, hiszen hihetetlenül más érzés, sokkal gyorsabb, alig kell hajtani és máris 35-40-es tempót simán tartja. Sajnos a virslik nem bírják a pesti utakat ennek látható be az is, hogy mindkét kerékben szép 8-as van és 2 küllő is eltört már. :( Tavasszal új kerekeket gumikat kell venni... Sajnos se időm, se az időjárás nem engedi, hogy bringázzak, így nem csoda, hogy 300km-t tekertem még csak vele. Ezalatt egyszer el is ütöttek, nem én voltam a hibás, mégis a másik pattogott... Szerencse, hogy gyorsan reagáltam, mert karcolások nélkül megúsztam, csak a bringa sérült.

Mecsek rallyra el akartam még jutni az idén, mert tudtam historic eb lesz, régi vágyam volt, hogy megnézhessek egy ilyen versenyt. Az utolsó pillanatig kétséges volt az, hogy ott leszünk, de végül mégis elmentünk. :) Sokat fotóztam 600 képet csináltam, de csak a jobbakat tettem fel picasara. Nagyon nagy élmény amikor a 6 hengeres boxer porsche elhúz mellettem padlógázon. iszonyatos élmény, se kép, se videó nem adja vissza. :) Azok a hangok... Nagy meglepetés volt, hogy nézők szinte alig voltak, sima ob-n vannak kb ennyien, ez még eb is volt ráadásul... Igazából mára annyira elfajzott az egész rally Magyarországon, hogy jövőre Irc és Historicon kívül nem hiszem, hogy elmegyek akárhova is... Vb-re még mindig ki akarok menni, de az anyagiak nem engedik egyelőre. :(

 Képek:

http://picasaweb.google.com/veghzotyo/2010Szeptember#

http://picasaweb.google.com/veghzotyo/2010MecsekRally#

 

4 komment


2010.08.17. 22:55 Zotyó

Ennek soha nem lesz vége...

 Megint lutsa voltam blogolni, de majd most. :)

Belső tér: Gondoltam egyet és kiszedtem a kárpitokat ehl-ből, mert rohadt koszosak és azért kiváncsi voltam mi van alatta. Sok rosszat nem kaptam, szerintem én szedhettem ki először, mert az összes patent megvolt mindenhol. :) A doblemezen 1 helyen találtam rohadást, amit kijavítottam amennyire lehetett. A jobbos ajtószigetelés leszedése után kaptam agyfaszt, tiszta rohadás, amikor bal oldalt, szinte semmi... Azt is lekezeltem, a rozsda kicsiszolása után, persze, majd egyzer rendesen mindent meg kell csinálni rajta, de ahhoz nincsen se lelki erőm, se semmi... A kárpitokat azóta se mostam ki, nem merem mosógépezni, mert a doblemez kárpitjait betettem, de elég szarul néznek ki, így inkább kézzel kimosom majd.

Krómlökösök: Mivel a műanyag lökösöket szétszedtem felújításra, kell valami a kocsira, műanyag van, de az milyen snassz már. :) Bist, soha nem raknék ilyenre, így maradhatott a króm. Ugye volt 1 pár új, de azt eszembe sincsen kocsira feltenni, így vateráztam egy hátsót, nem tökéletes koránt sem, de átmenetileg megteszi, az első az eléggé tökéletes, pedig használt. :) 

Hf töm csere+ csinosítás: Nagyon idegesített milyen dzsuva van a motortérben, nem akartam kinyitni a géptetőt, nekem nem lehet ilyen redva kocsim. :P Aztán nem szimplán a pucolással kezdem, mert tudtam, hogy hengerfejes a kocsi, így ha már a motortérben járok, nekiállok és megcsinálom az egészet. Centrifugálszűrőben elég szép dzsuva volt, ezt se tegnap takaríthatták utoljára. Sorban minden alkatrészt pucoltam, mostanra szinte csak benzint használok, mert hihetetlen módon leoldja a dzsuvát, amikor a brigeciol küszköd. :) Hengerfejet leszedtem, nem gátas semmi szerencsére, de a tömités elég szépen átégett már, persze ha már így leszedtem mindent, elmostam amennyire lehetett. ( melyik szerelő csinálta volna ezt meg? :D) Furulyacsövekből megkapta az akkor egyetlen galvanizált garnitúrát, amik elcseszett rondák.. :) Szerintem lehet gyári furulyagumikat kapott, pasztám nem volt, így nélküle raktam össze, 6 km után még nem ereszt. :D Természetesen olajat is akartam cserélni, nagynehezen csak a báró-kerben kaptam shell helix-et, így ott vettem meg. Olajteknőt is cserélek mondom, mert rohadt az előző, gondolkoztam, feltegyen az újat, amit dudura vettem, vagy egy feketét, de horpadtat, úgy döntöttem utóbbit, mert már így is mindenből a jobbat kapja ehl. majd késöbb kap egy újat, ah sikerül szerezni hozzá. ha már lent volt az olajteknő, megnéztem a láncot, hát szépen lógott, mondom leszarom, majd legközelebb.

Próba az indításra: Öszze is raktam mindent, mondom egy próba indítás, forgatja, de semmi... jaj erre vártam... most jöhet, mi lehet a baja? Minden! Najó, szépen sorban: Szikra van? nincs. Gyertyából, gyertyagumiból jó volt fennt, tuti, trafó az biztos jó, úgysincsen másik. Elosztóból nem akartam újat betenni, de semmi szikra... Aztán Norberto átjött segíteni megoldani a nagy problémát. :) Elosztóból aztán kapott egy gyári újat, amit sajnálok bele, de ha van akkor miért ne legyen benne? :) Próba, nemjó, semmi szikra... Trafó lehet csak, éppen odanyultam amikor hozzáért a kezemhez a kábel, olyan forró volt, hogy elkaptam hirtelen, mint kiderült rossz helyre köthettem be. Nembaj, nem történt baj ez a lényeg, balfaszságokat el fogok követni még néha. :P  Vissza a duplatrafó, semmi, pedig elötte ment azzal... Mondtam, hogy valami oxidálódott perselyszerűség esett ki, el is dobtam valahová múltkor, azt hittem valami kokányság, mint kiderült a trafóé volt..., hát ez szopatott eddig. Kapott egy régi fajtát, persze gyári újat, azzal érdekes azonnal beindult, de nagyon nem tetszett a hangja...

Vezlánc csere: Egy kis gyújtás állítás után jobb lett, de rohadtul csörgött a motor.. mondom szép, 80 ezer után kuka a motor... Lehet a lánc lóg ennyire, hogy belever a házba, Norbi rábeszélt, hogy cseréljük ki, hát jó keressünk valami láncot, volt utángyártott, meg gyári új... Gyári újat nemigen szerzek, így azt nem akartam belerakni, de a szar utángyártott egy ilyen autóba akkor se való, aztán nagynehezen rávettem magamat, hogy a gyárit tegyük fel. Na megint hátfal le sokadszorra, olajszürőben volt már egy kis dzsuva megint, sebaj, ki lesz pucolva. Termosztátház levételekor vettem észre, hogy el van repedve... óóó szidtam akkor rendesn, hogy ez zörgött annyira... Nem baj, már kicseréljük azt a láncot, akármi is jön közbe. Leszedtük a fedelet, hát most szedtük le először amióta a gyárban összerakták. A házba már belevert annyira lógott, tényleg csereérett volt. Amit észrevettem még: ez a shell olaj tényleg rohadt jó, a lerakódásokat leoldja teljesen, egy rongyal le tudom törölni, amit azelött benzinnel nem tutdam leoldani. Persze minden el lett mosva itt is, összerakva, elég pofás már a motor és a motortér látványa, elégedett vagyok, ami maradt a motortérben, azt polírral selehet leszedni, így az ilyen lesz. Próbaindítás, beindult, nagyon szép hangja volt, végre. De nehezen indult, merült az akksi, nem töltött alapjáraton, aztán a sok variálás után 1 kis hézagoló maradt az ékszíjnál , így töltött alapjáraton is. De valami így is csörög, kopog a motorban, vagy csak én vagyok ennyire hülye. De a zöldnek sokkal szebb volt a hangja. 

Bringa: Elhatároztam, hogy másik bringát akarok venni, Eleve monti fölösleges városba, hegyre aszvaltgumival amúgy se járok már, meg a súlya volt még nagyon zavaró.. 17 kiló teljes felszereléssel. 3 évig szolgált, ezalatt 4500 km-t tekertem le vele, utóbbi honapokban 700 km-t mentem vele havonta, így egyre többet bringázok. Lemostam zuglóban, talán ennyire tiszta soha se volt még, nagyon tetszett. Fel is raktam vaterára. El is vitték 54-ért, többet is kaphattam volna, de meg voltam őrülve, hogy másik bringát akarok, persze amit akartam közben megvették. Így bringa nélkül vagyok még mindíg, nagyon nem bírom már. Hiányzik a mozgás. Most eljárogatok ilyen-olyan csöves bringákkal, de kéne egy gyors, könnyű országúti jellegű bringa.

Dudu: Vele is foglalkoztam egy kicsit, a belső teret összedobtam, mert olyan volt, mint a hányás, Gyulától boltolt elegány oldaltakarókat installáltam, kapott fekete kapatartót is, illetve egy hibáltan szép pereckormányt is. Szélvédők cserések voltak, hoztam is bontóból, hátsó nem fűthetőt, meg egy elsőt ami gyárilag zöld csíkkal készült. Utóbbit berakáskor berepesztettem... Elöbbit sikerült viszont betenni. Próbálgattam a hátsó lámpákat: Elegant, Gyári, bambino, esetleg majd piros fehér, de újfajta lámpatest eleve kizárva. Egyelőre kapott egy gyárit, elég szépre sikeredtek, pedig mindenből volt új, de itt is csak használt cuccal dolgozok. :)

Galvanizálás: Megint esedékes volt egy galvanizálás, össze is szedtem amit el akartam vinni, megint egy rakás vacak összejött, elvittük, késöbb 3 hérte lettek készen vele, amikor 3 nap alatt megcsinálhatták volna, mind1, nem szidom őket, mert nagyon korrektek, viszont az idő az pénz. A minőség elmaradt a múltkoritól, pedig Én se koszosan viszem oda a csavarokat. :) Kaptam olyat ami nem az enyém és el is tünt pár dolog ami az enyém volt... VOLT... Ez a legnagyobb baj. Illetve a másik kiakasztó dolog, tavaly minden nap 1 hétig délutánonként, fűztem fel a csavarokat. Erre ők leszedték az egészet és egy zsákba ömlesztve kaptam vissza... Idén nem basztam el az időmet ilyenekre, fagyisvödrökbe vittem őket, de mondtam, hogy lehetőleg a 3 vödörben lévő cuccok oda erüljenek vissza, jó persze igen, aztán 1 héttel késöbb, már nem garantálták... mondták, hogy felfűzik, de az drága lesz, hú akkor felment a pumpa, ellmondtam, hogy tavaly, a fordítottját játszották el velem... Totál hülyének nézik az embert.

Bontójárat: Voltunk Kisbödivel bonciban, volt egy 82-es, aminek örültem nagyon, meg 2 nagyműszeres amit leszarok már. a kisműszeres kicsit le volt rabolva, de nem hollósan, így bőven volt olyan amit kerestem. :) De a véleményem nem változott arról a bontóról, senkiházi egy banda az egész, soha többet nem megyek oda... fulladjanak meg a sok vashulladék között...

Átiratás: Ugye a kocsit, májusban elhoztuk, az adásvételiben is ez a dátum szerepelt, akárhogyis, 2-3 hónap eltelt azóta, ugye én sürgettem az átiratást, mert 15 letelik, mgebüntetnek, hát kb 3 hét volt mire nagynehezen lett biztosítás a kocsira. Apám mondta, hogy az átiratással foglalkozó ismreős szerint ráér ne foglalkozzunk vele, én baszogattam apámat, de nem foglalkozott vele. Most pár napja jött a levél az önkormányzattól, hogy eljárás van, meg 3 napon belül irassuk át a kocsi, meg majd a büntetés... egy elolvashatatlan dátummal a végén... Ma elvittük eredetiségvizsgára.Elötte lemostam szépen, mert fél centi por állt már rajta. Odaúton "kertek alatt" mentünk, nehogy rendőrrel találkozzunk, hát nem megy annyira mint kéne... 4.-be elfogy az ereje teljesen, csak 3-ig lehet felváltani, karburáor is szarakszik. Mondták, hogy csak úgy megy az átiratás, hogy van vizsga... mia? mondtuk, hogy rohadtul nem lesz használva, eleve nem vizsgaképes a kocsi... Mondták, hogy az eredetizségvizsgálat, holnapra, talán kész lesz... fasza, aztán ők nem tudják átiratni az érkezett levél miatt... csak a zuglói okmányiridában lehet megoldani... első szabad hely szept1.-én lesz, hopáá az is bő 2 hét még, és akkor esetleg át lesz iratva a kocsi... és ezek után még se vizsga semmi... ennyi bajlódást azzal, hogy a átiratódjon a kocsi... arról nem is beszélek, hogy egy ilyen kocsinál megközelíti, vagy átlépi az átiratás költsége a vételárat... elcseszett egy ország ez... Minnél több pénz kihúzzanak az emberből...

Képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Julius#

 

1 komment


2010.06.28. 15:40 Zotyó

motor alakul

 Úgy érzem itt az ideje egy új bejegyzésnek. :) Most éppen van időm is, unatkozok is, így megírom ami eddig elmaradt.

Elsősorban most csak a zölddel foglalkoztam, elkezdtem a motort összerakni, szinte mindegyik eredeti alkatrészét visszapakoltam, 1-2 kivétellel, amit jobbnak láttam cserélni. Odáig megvagyok, hogy a főtengely, veztengely és a vezérműlánc fentvan, illetve a fedél. Tovább nem tudok haladni, mert kéne gyűrű összeszorítót szerezni( úgy tűnik kapok majd :P) Illetve innentől azért majd valami hozzáértőbbel szeretném összerakni, mert nem akarom elrontani. :D

A motorteret is kipucoltam teljesen, most kábelek se voltak, így egyszerübben megoldottam. A trafót, a kábeleket és a műanyag takaró izéket is visszatettem, persze mindent elpucolva és kizárólag galvanizált csavarokkal. :)

Elpucoltam a futóművét is, gátlókat, rugót kiszedtem, azokat külön elpucoltam, szerintem elég mutatós lett, ezután az alvázát szépen le kéne mosni és jöhet al azvázvédés, sajnos találtam még egy szép rohadást, egyre inkább úgy érzem, hogy ideje van egy rendes lakatolásnak... de sajnos nem lehet kasznielemeket beszerezni, így ez egy ideig szünetel. A hengerfejét elpucoltam, illetve a kormot eltávolítottam az égéstérből, ahogy néztem, ezt nem kell síkoltatni, de a szelepeknél átolyt a benzin, így azokat be kéne csiszolni..

A fehér kiasutót és a zöldet is lemostam, már éppen ideje volt, most megint szépek(voltak). Múlt héten éppen unatkoztam, végre szünet van, van időm a kocsikkal foglalkozni, nekiálltam a fehérnek. Talán jó ötlet volt, talán nem, mert voltak pozitív dolgok illetve negatív dolgok is... Csomagtérnek estem neki, kipakoltam mindent amit jónak láttam, kárpitot, akkut, lámpákat, lököst(nagy meglepetésemre az első lökhárító azonnal szétjött, még mindíg nem hiszem el, a vasak is 95%-ban rozsdamentesek). Elég sokáig pucoltam a csomagteret, mire szebb lett, nem tudtam minden redvát eltávolítani, pedig ki is políroztam a csomagteret, még ha nem is látszik. :) Rozsdát találtam pár helyen, a homlokfal aljánál, ez is azért rohadt be, mert szépen lealvázvédték a leeresztőket és eltömítették azokat... Ahol kellett rozsdátlanítottam és lekentem rozsdagátló alapozóval( köszi Gyula :P) Majd kevertetek színt hozzá, és le lesz festve, hogy ne legyen ilyen csúnya, a lényeg, hogy ott már nem rohad. :) A lámpákat, meg a sallangokat teljeskörű pucolás, felújítás és polírozás után tettem vissza. :) Persze nekiálltam az elejét is polírozni, nekem tetszik az eredmény, még ha csak az eleje van kész, így is. :) Elég sok polírpasztát csesztem el a csomifedélre...

A hátsó lököst is szétszedtem, itt egy csavar szivatott meg rendesen, körbeforgott szerencsére... itt került elő a furó és a flex, vízzel hűtöttem, hogy ne járjak úgy mint múltkor, hogy kiolvad a lökös... A tartóvas sajnos sérült, a csavar szinte teljesen elfogyott, mire le tudtam ütni... De a lényeg, hogy a műanyag nem sérült, ha eltekintünk attól, hogy elforgott benne a csavar... Kipróbáltam egy régi elképzelésemet, kislököst a kasznira simítani, nekem nagyrészt tetszik a dolog, de mégse gyári medoldás. :) Talán majd egy másik garnitúrával kipróbálom. 

Próbáltam az ajtókat állítani, becsaptam a jobbos ajtót és kifolyt egy kis vaz az ajtóból, na itt már gondoltam mit fogok látni, ha leszedem a kárpitot... Hát itt is előfordult az, hogy a kedves szerelő, lekente alvázvédővel az ajtó alját és eltömítette a leeresztőket... 2-3 centi víz állt az ajtóban, persze elkezdte enni már rendesen az ajtót, ezzel majd kédöbb kezdek valamit... :(

Képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Junuis#

5 komment


2010.05.10. 20:19 Zotyó

Kisautó hazajött :)

 Megint nem írtam egy ideje, ez is több okra vezethető vissza, nem mentegezőtök. :)

Történt pár héttel ezelött amikor volt pár szabad órám, mondom nekiállok kipucolom a centrifugálszűrőt. Mikor kinyitottam a géptetőt, elborult az agyam, elhatároztam kiszedem a motort, mert annyira redvás... hú, iszonyatosan utálom ha valami koszos, ráadásul az enyém... Így nekiálltam leszedni a bowdeneket, vezetékeket..hátfal le.. emelő alá, aztán a csavarok néhol szopattak, néhol nem, de összességében jól ment, maximum a rutintalanság vezetett oda, hogy mire kompletten kiszedtem a motort+váltót 2 órába tellt, de eléggé bonyi egyedül, meg ilyet ezelött még nem csináltam. :)  Utána kiszedtem a tankot is, meg a fűtéscsövet, aztán otthagytam felbakolva a kocsit. A tankot majd homokszóratom+ alvázvédővel lefújom, a fűtéscsővel úgyszint szeretnék eljárni, a váltót azt lecserélem, vagy ha ráveszem magamat, lepucolom. A lengőkarokat ha lesz időm akkor átfestem, és szeretném majd alvázvédeni is a kocsit, ez kicsit odébb lesz, majd kitérek rá miért.

Autáni héten nekiálltam szétbelezni a motort, ez is gyorsabban ment, szinte már rutinosan, ilyet már csináltam, persze segítséggel, de most ment egyedül, úgyse lett volna ki segítsen. :D Mikor levettem a légszűrőházat, szomorú látvány fogadott, a hengerek alól folyt ki az olaj, így elhatároztam, ha már kiszdetem, szétszdetem, akkor megcsinálom rendesen... Így szétszedtem egészen addig amíg a blokkban csak a vezlánc+tengely+főtengely maradt, mert a vezlánc rohadt feszes, így nem kell cserélni, ránézésre a többi is hibátlan volt. Keresgélés közben jöttem rá, hogy nincsen Brigeciol otthon... De van benzin, jó lesz az is elkezdtem csinálni, meglepetésemre elég jól lehozza a dzsuvát, de vízzel nem lehet lemosni mint a brigeciolt, így rászárad folyamatosan... Meg nagyanyámék hátraküldtek a betonról, mert büdös benzinszag van... Itt természetesen még bonyolultabb csinálni, fel is cseszett rendesen... A vezláncon a víz amit ráöntöttem elkezdett berozsdállni, így elborult az agyam és teljesen kibeleztem a blokkot...

Most hétvégén sikerült szerezni brigeciolt így teljesen, ha nem is tökéletesen, de elpucoltam a blokkot, majdnem egész nap azzal szarosztam... sajnos fekete festéket is kellett vakarni a legelérhetetlenebb részekről, meg a felszedhetetlen beleégett olajat, amit semmi se szed fel... Így jövő hétvégén a küllemen lesz a hangsúly, valami drtótkoronggal megpróbálom olyanra megcsinálni, mint a másik blokk. A kábelköteget is kiszdetem, itthon elpucoltam, volt is belőle balhé, mikor hazajöttem alig találtam meg, mert persze a polski cucc mindenkinek útba van... nem véletlen nem hozok haza polskicuccot, amit lehetett kimentettem zuglóba.

Szomszéd szól, hogy van neki felnije gumival, nézzem meg. Megnézem, hát nem akartam elhinni, milyen mázlim van. :D 175/50 r13-as gumik, teljesen jó futófelülettel szinte új, de ez azért nem igaz, a felni is nagyon szép, tudtommal cinquecento sporting? felni. 30.at kérnek a 4db-ért, félrerakattam azért, ennyiért nem hagyom ott. :)

Múlt héten szóltak a fehér kiasutó volt "tulajdonosai", hogy el kéne vinni a kocsit, mert kell a hely, hát mondtuk oké, leghamarabb szombaton tudjuk elhozni. Nem volt idő kiváltani így maradt a vontatás... kicsit csalódott voltam, mert 90 ezer drága magyar forint kiadása után azért szerettem volna menet közben ülni a kisautóban... Szombaton délött kimentünk zuglóba, át a szomszdéhoz, az ő autójával mentünk, csak ott derült ki, hogy nincsen vontatókötél... végülis sikerült szerezni, kimentünk a Keresztúri úton, egész gyorsan végigmentünk, így eldöntöttük, hogy visszafelé a kiasutóval jövünk, lábon. :) Mikor odaértünk, már kinnt volt a ház elött a kisautóm. :) Kiszálltam, gyorsan odarohantam hozzá . :) Kijött a tulaj is, átadta a pótkulcsot, megkérdeztem van-e kezelési könyv, vagy valami esetleg, monfta, hogy egy pillanat, amikor visszajött a kezében egy kezelési útmutatóval és egy szervíznaplóval. :) Megörültem bizony ezeknek, főleg, mert erre a könyvre licitáltam éppen vaterán, legalább ezt az összeget is megspóroltam. :)

Hazafelé bártan helytállt a kisautó, keresztúrin kemény 70km/h-val jöttünk, kicsit mászik az eleje... meg észrevettem, hogy dől be a füst.. gyorsan elzártam a kis ajtót, otthon mikor megnéztem, sajnos hengerfejes a kisautó, furcsa kopogó hangja van emellett a kocsinak, ez részben gondolom az alacsony motorolajszintnek is betudható, illetve foggalmam sincsen, nem látok bele, így egyelőre hagyom a fenébe, a zöldet befejezem utána állok neki, mert 2 autó alkatrészeit nem szeretném összekeverni... Otthon azonnal kiszedtem a hátsó lámpákat, kipucolom az üreget, hát volt is homok benne rendesen, meg minden szar, kikotortam kézzel a nagyrészét, aztán felkapapartam ami letapadt és kiporszívóztam, sajnos egyik oldalt találtam rozsdást, ami ugyan kivülről nem látszik, de már javában dolgozik... a géptetőt elkezdtem polírozni, persze mindent leszedtem róla és alatta is políroztam, egész pofás így a színe, amúgy a kocsin iszonyat sok karc van és bebarnásodott a fényezés sok helyen... Visszapakoltam a piros-fehér búrákat, nekem ezzel nagyon tetszik. A vezető ülés rugói eltörtek, így azt is cserélni kell majd... Az ajtók beállításával foglalatoskodtam, ami részben sikerült, ezen annyira lógnak már, hogy nem lehet visszahozni egyenesbe... Ennyi történt, összeraktam amit kiszedtem, mert a héten eredetiségvizsga, illetve átiratás. 

Kérdezném a hozzáértőktől, hogy a hobbiautó biztosítást mennyi idő alatt lehet leggyorsabban megkötni, mert a héten lejár a határidő, az elbírálásról se jött még visszajelzés...

Képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Aprilis#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Aprilis2#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Maj?authkey=Gv1sRgCM7VucPqgYSpEQ#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Majus?authkey=Gv1sRgCK3sq_ir_cmAOg#

3 komment


2010.03.22. 18:39 Zotyó

új tappancsok

 Közel 1,5 hónap kihagyás után újra írok. :) Igaz nem azért mert nem volt kedvem (ez is közrejátszott), hanem nem történt semmi érdekes. :)

Jártam megint Norbiéknál, igazából sokat nem csináltunk, én pucolgattam az alkatrészeket, addig Norberto kapargatta a kisautóját. Persze még megcsodáltam a sok ritka cuccát, amit nemrég szerzett be. :)  Gylachoz is átmentünk, válogattunk a "szarjai" közül, találtam 1-2 dolgot magamnak, ha nincs is sok értelme jó lesz tartaléknak.

Bontóba is jártam, igaz, hogy volt 4db polski bennt, de valaki(Hollo :D) kellően lerabolta már őket, így nagyon semmit se találtam, a csavarok is eltüntek amik kellettek volna a kocsikból... Bár így is szereztem 4db dísztárcsát nagy szívás után majdnem rámdölt a kocsi amikor szedtem le őket... :D

Zöld kisautóra is jutott idő, rohadtul elegem volt már, hogy több mint 2 hónapja nem indul be, az ac-t megcsináltam, benzint szívja... de akkor se akart beindulni... gyertyákat egy kis segítséggel kiszedtem, be az újat, láss csodát beindult. :) Végre képes önerőből is mozogni. :) A hiányzó csvarokat pótoltam ahol nem volt, jobb oldalon is van visszapillantó, mert van már csavar. :) Motorteret is véglegesen befejeztem, erről mondjuk nincsen kép. Installáltam a zelmot r2-es fényszórókat, amiket sok szívás árán tudtam belülről megpucolni, de ha ez nem lett volan elég nagy szopacs, az, hogy a helyére kerüljenek, beletellt vagy 2 órába.... Ugyanis anno szépen összecsukták a kocsit, és szempillával eleve lehetetlen betenni a fényszórót, és amúgy is ferde az egész. Itt jelent meg a kalapács és izomerő, mire siekrült olyanra alakítani az elejét, hogy beférjen a fényszóró és ne legyen annyira ferde... végülis szerintem hülyeség volt r2-est betenni, mert gyengébb, de nekem így tetszik. :)

Mivel a fehér kisautó megvásárlása után nem maradt nagyon pénzem, így nem is tudtam költekezni, alkatrészbázisom nem bővült...

Szokásos esti elfoglaltságom közben, keresgéltem a neten alkatrészek után. Megakadt a szemem egy pár darab kereken, fiat felnik, 175/50 r13-as gummákkal, egész pofás áron. Igaz nem volt rá keret, de lebeszéltem, hogy kell, megyek majd hétvégén. Addigra összeszedtem a pénzt, el is mentünk, kiderült apám ismeri a fószert régebbről... :D Egy veterán megszállott, különösen fiatokkal foglalkozik. 2db felni új még, azokon a gumik is szinte újjak, 2db festéksérült egy kicsit, és kopottabbak a gumik, de nálam pár évig kibírják még. :D Rohadtul örültem nekik, másnap fel is próbáltam a kocsira. A hátsó lengőkar és a gumi között kb. 1 mm van... éppen, de elfér. Nekem tetszenek a felnik, de ültetés nélkül nagyon bután áll a kocsin, így következő feladat, beszerezni első-hátsó szép állapotú rugókat, aztán elvinni kovácsoltatni, ez nálam kb 1 hónapig bőven el fog tartani.

A fehér kisautót megvétele óta nem is láttam, nem is ültem még benne, szerettem volna, hogy legalább műszaki lejárta elött menjünk vele egy kört, de fater nem akarta... így baszhatom, ráköltöttem egy rakás pénzt, de kb mintha kidobtam volna az ablakon... kicsit csalódott vagyok e miatt... de tavaszi szünetben ha törik, ha szakad kimegyek a kiasutóhoz meglátogatni, kicsit kiganézom max.

 videó az indításról: http://www.youtube.com/watch?v=D2Zz1l8AyVo

Képek: 

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/KromLokosProba#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Februar#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Marcius#

 

6 komment


2010.02.06. 18:25 Zotyó

1986

Eljött az a pillanat amire régóta vártam. :) De kezdjük az elején.

Megláttam a hírdetést az expresszen, hát hívtam is, időpontot egyeztettünk, kimentünk Norbival megnézni a gépet, a képek alapján nagyon jól nézett ki, ott sem ért csalódást, garázsajtót kinyitva egy szép fehér kisautó állt bennt. Körbeszakértettük, találtam néhány hibát, néhol egy pici rozsda van, de elenyésző, festékhibák is akadnak, de ne feledjük, hogy 23 éves a festékréteg, hiszen lakatolatlan, törésmentes és eredeti fényezése van. :) Nekem azonnal megtetszett, elhatároztam, hogy kell az autó, gondolkoztam egy kis alkun, mert 80-at sokalltam, de majd legközelebb, ha már biztos, mondtam nekik, hogy visszaszólok ma este, hogy kell-e az autó, vagy nem. Kiderült, hogy a néni bátyját ismeri Norbi és kínálta is már neki is, meg állitólag nekem is mondta Norbi, de erre aztán már tényleg nem emlészek. :)

Este felhívtam apámat, kicsit győzködtem, képket kért, küldtem neki. Aztán beleegyezett végülis, így hívtam is a tulajt, hogy kell az autó, hétvégén megyünk intézni a papirokat. De persze, hogy hévégére leesett a rohadt nagy hó, így ezt el kellett napolni, de mondták, hogy a többi érdeklődőnek megmondták, hogy tárgytalan.

Aztán hétközbe hívtam az embert, hogy akkor jövőhét lesz jó, erre mondja, hogy jött egy új jelentkező aki 100-at ígér Miskolcról és nagyon kell nekik az autó, mondtam, hogy nekem mégjobban, de többet képtelen vagyok fizetni, ez is elég megterhelő diákként, ő érti, de most a pénz kell nekik... Mondtam, hogy ha 1 év múlva bontóban végzi az autó, majd akkor is erre fognak gondolni? Hát, hogy nekik most akkor is a pénz számit... Ha hétvégéig nem jönnek akkor az enyém. Na ekkor kezdtem bedühödni, szóltam Norbinak, ő Beszél a tulaj bátyjával, aki mondta, hogy elég gázosak ezek a nők, beszélt a lényával, a hugával is, de nem halgattak senkire, beszéltem a nénivel is, őt se érdekelte...

Így elkezdtem feladni, tenni nem tudok semmit se, lehetetlen, el kell felejtenem a kocsit, így le is mondtam róla, próbáltam nem gondolni rá, hibáztattam magamat, hogy miért nem foglalóztam le akkor.

De ekkor jöt a fordulat, csörög a telefon, gondolkoztak a dolgon, nekem adják a kocsit 90, azaz kilencvenezezért..... Mondtam nekik, hogy sok az összeg, de mondták, hogy ennyi az ára.. Hát visszaszóltam pár perc múlva, mondtam, oké kell az autó.

Ma végülis egyeztettünk egy időpontot, ott voltunk időre. Aztán próbálkoztunk az indítással, de hidegbe nem akar indulni, elvitték szerelőhöz, gyertyapipát cseréltek és így már indítható lett volna állitólag. Aztán kis szenvedés után beindult, de mindíg le akart fulladni. Sikerült kiállni vele végülis, jobban körbenéztem, lefotóztam, aztán vissza a garázsba. :)

Felmentünk elintéztük az anyagiakat és a papirokat, kaptam forgalmit, törskönyvet, adásvételit és egy slisszkulcsot, így hagytuk el a helyszínt. :) Ja ha valaki nem értené, az autót ott hagytuk. Nem azért mert nem kell, hanem jobb helyen van garázsban, mint nálam egyenlőre, megbeszéltük, hogy májusig, remélem kicsit tovább is maradhat a kocsi. :)

Amit még tudni kell róla: 1986/3 havi a kocsi, március 21-ig van műszakija, első tulajtól vettem. :)

Szóljak valami másról is, szereztem 1 pár zsír új krómlököst, igaz nem olcsón, de legalább van. :) Tartóvasakat, csavarokat is szereztem hozzá. Jött a postán a vaterázott lada ablaktekerők amire semmi szükségem, de a króm alátátek az igazi értékek számomra. :)

 

4 komment


2010.01.31. 21:17 Zotyó

Mert egy polski sose elég :)

Elmúlt 1 hónapban megint történt pár dolog, amit most bánok, de egyszer még hálás leszek. :) Kezdem a legelején:

Voltunk szilveszter rallyn, sajnos későn mentünk, így e legjobb helyeket megszerezték már, így rossz helyről nézhettem végig a versenyt, nagyon nem történt semmi különös. :D

Zöld kisautóról is szólok valamit, ha mondjuk nem történt semmmi fejlődés vele. Csak felhúzott ,de nagyon. Nincsen meg az az ac ami eredetileg rajta volt, mindegy már nagynehezen összehoztam egy másikat. szív hála istennek, kb ez volt az 5. ac amit összeraktam, és 5 kül. ac-vel próbáltam, eközben vagy 4x merült le az akksi. Most szívja a benzint nagyjából, de nem indul be... majd ha jobb idő lesz, akkor nekiállok a motor rendbetételének(is).

Voltam Norbiéknál megint. :P A fehér kisautót rendjével szétdönötte már Norbi, végülis kapargattuk a kocsi alját, haladtunk, de nem sokat, időigényes meló ez.:P Megnéztük a kúpost is, ami egy rakat fos volt, jó, hogy nem vettük meg. :)

Voltunk alkatrésbeszerzésen is bőven, megint egy csomó pénzt elszórtam, de cserébe kaptam egy csomó érdekességet. :) Nem írok ezekről többet, beszéljenek a képek. :)

Megjártam első 126-os napomat is, részben az első találkozót is, mert eddig csak nézelődni voltam inkább, most részt is vettem rajta, ha nem is saját autóval. :) Gyula gyönyörű kuposában utazhattam végig a városon, nagy élmény volt. :) 9 körül leléptem, mert rohadtul ki voltam merülve, a suli rohadtul leszív mostanában... :S

Expresszen találtam egy hírdetést, nagyon nem kívánok szövegelni az autóról, beszéljenek a képet, bővebben a következő bejegyzésben. :)

Képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/SzilveszterRally#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Januar#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/126OsNap#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/FeherKisauto#

 

22 komment


2009.12.23. 10:26 Zotyó

évzáró 2009

Nagynehezen rávettem magamat egy újabb és egyben utolsó bejegyzésemre 2009-ben. :) Nem történt semmi különös, az autó megkapta a véglegesnek tűnő külsőt-belsőt, de azért még van mit alakítani. :)

Eladtam végre a Cosmic felniket, így nem foglalnak több helyet. :P  Gyula: megmértem, valóban 4x108-volt a felni, és egy escortra vitték, arra pont jó. Sajnos nem kerestem az üzleten, először az volt a terv, de nem jött össze, örülök, hogy nem buktam legalább rajta. :P

Egyik hétvégén, már régebben, elhatároztam, hogy felrakom a kipuffot. Megvolt az összes galvanizált szar, így semmi sem volt akadály. :) Elég könnyen ment hála a galvanizált cuccoknak, így a kipuffal gyorsan végeztem. Az autó akkor majdnem 2 hónapja nem volt beindítva, kipuff nélkül nem akartam, mert többet árt. Próbálom indítani, forog, de semmi... Apám elszaladt benyáért, mert a visszajelző már rég világított, gondoltam ez a baj. Benya betölt, ugyanaz, nem indul be, nem szívta az ac fel a benyát. Szerencsére volt egy gyári új elfekvőben, így a szar utángyártottat kicseréltem, persze kapott új tömitést, de a bakelit maradt a használt, mert az újban megszorult a lökőrúd. Ez után egy kis indítózás és voálá beindult végre. :)  ( azóta már megint nem üzemképes, az akku is lemerült....)

Apámmal kimostuk a szőnyegeket, így azok is elfoglalták végleges helyüket. Belül látszólag kész, de a hátsó oldalborítások hiányoznak, mert kellene elegant az autómata övekhez, de mivel nincsen, így csupasz lesz amíg nem szerzek másikat. Az ülések megkapták a nari pókom üléshuzatjait, amit alig találtam már meg, mert úgy be volt építve a szarok alá. :) Persze ki lett mosva, így nem olyan dzsuvás már.

Tavasszal szeretném lakatoshoz vinni a kocsit, hogy a lukakkal kezdjen valamit az alján, és azon gondolkozok, hogy érdemes lenne-e egyáltalán azzal a küszöbbel valamit csináni, mert már esztétikailag se a legjobb...

Nagymamám összekészített, egy dobozt tele apám régi cuccaival és mondta, hogy kidobja, ha kell valami akkor szedjük ki belőle. Éppen megyek ki amikor megpillantok valamit, egy váltógomb, nézem fsm, mondom dehogy nem lehet, jéé ez egy kispók. :D Nagy volt az öröm. :D Találtam még egy valami öregebb fiatból származó dudagombot is, de nem áll egyenesen a pók kormányán, pedig stimmel méretre.

Persze a vaterázás se maradhatott el. Szereztem 3 db kispókos bögrét és 2db kulcstartót, a kulcstartókkal nem találkoztam még, így kép sincsen. :) 1-2 alkatrészt is beszereztem, ami így utólag rossz üzlet volt, de mostanában ez van. :( Megjött a Retroautók, persze a 4-5 számot küldték, az első 3 sehol, pedig régen lemondtam az előfizetésemet. Aztán írnak, hogy fizessem be az első 3 számot. Hú akkor aztán már nagyon felhúztak. Kicsit visszafogottam megpróbáltam írni nekik, aztán felajánlották, hogy megvehetem utólag az első 2 számot darabjáért 2500-at kérnek, mondom akkor....  Szal remélem mostmár nem kűldik ki, mert be nem fizetem.

Hétvégén kivittük a festékvastagságmérőt és lemértem, hol mennyi gitt és festék található, nagy meglepetés nem ért, mert ott akadt ki a műszer ahol tudtam, hogy gittelve volt. A tető tuti cserés volt, ezt már senki se vonhatja kérdőre, azt mondjuk nem értem miért gittelték vastagon az ajtót belülről, amikor egyszerűbb lett volna cserélni...

Kaptam fatertől egy piros elegantot, így összeszedtem a cspatot. :) A papír makettet egy évig csináltam bő megszakításokkal, az elegantosítását 5 éve csináltam, szal látszik, hogy eléggé egyszerűen van megoldva. Már elajándékoztam, így nem képezi a gyűjtemény részét. :) :( Lehet egyszer nekiállok és visszaalakítom egy kisműszerfalasra és az én pókom mintájára készítek egyet, de ezek csak tervek. :P

Összefoglaló 2009:

elmondhatom végre, hogy van polskim, igaz sokat szenvedtem elötte érte, de megérte, mert van már egy pókom és ez a lényeg. :) Igaz alkatrészeket nem vettem annyit mint tavaly, mivel egyre csak fogynak az eladó alkatrészek. Sajnos egyenlőre nem engednek több alkatrészt, pedig már egy másik autó is be van szervezve, de erről még nem tudnak sokan. :) 

Tervek 2010:

Jövőre remélhetőleg eljutok pár találkozóra SAJÁT autóval, de kitudja. :D terveim között van az is, hogy kimegyünk lengyelhonba nyáron, egyszer tuti megyünk, de nem polskizni, hanem rally vb-re, és remélem lesz egy alkatrészbeszerző út is, mert elkeseítő mennyire nincsen itthon alkatrész és ha van az akkor drága, vagy szar minőségű. :(  Szeretném jövőre az autó állapotát tovább javítani, mint már az elöbb elmített kis lakatolás, erre a kocsira sokat nem akarok költeni, max küszöbcsere lesz. Teljes alvázvédés, üregvédés, tankcsere és teljes motor-váltó pucolás is. Ja persze szeretném, ha átiratódna a kocsi is, ha megérkezik a törzskönyv végre. Ezek után akár műszaki is szóba jöhet, attól függ, mennyire marad pénzem. És elkezdek nézelődni, egy hibátlan vagy nagyjából hibátlan karosszériás kisműszerfalas után, vagy kúpos után, attól függ milyet találok. A zöld mindenképpen megmarad, egyre jobban szeretem, ragaszkodok hozzá. :)

Képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009nov#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Dec#

 

4 komment


2009.10.27. 21:09 Zotyó

Bontójárat

Előző bejegyzésem óta a bontózásé volt a főszerep, ennyi alkatrészt összesen eddig nem hoztam el mint, az utóbbi napokban. :)

Norbival megbeszéltük, hogy csütörtökön suli után kiszaladunk bontóba. Felhívtam elötte a bontót és nagy szerencsénkre 3!!! azaz három! db pók volt bennt, így nagy örömmel mentünk ki, megérkezünk és hoppá, egy kisműszerfalas, ja és még kúpos is! ezzel nagyon le volunk foglalva, a másik 2 nagymászerfalassal nem foglalkoztunk, addig mások guberáltak benne, amit késöbb megbántunk, de most egyenlőre a kúposnál tartunk. Az autót átfestették már, a kaszni szarrá rohadva, elég hiányos és hibás darab volt, de a legzavaróbb, hogy beleszart egy macska( sztem döglött is... :D ) és ez írtó bűztől majdnem összehánytam magamat... De kiszedtünk belőle: kesztyűtartó konzol(nemtom mi a neve) nem volt eltőrve legalább, első-hátsó feszítős szélvédőgumikat, de ennyi elég is volt. Ja és nagy meglepetésünkre megérkezett Hollo is aki nekiesett a kúposnak, mi áttértünk addig a piroshoz.

Az autó csomagterével kezdtük ahol sok új alkatrészt szedtünk ki, a gyári emelő makulátlan, a gyári rögzítő gumik hibátlanok voltak, ezek mint kijöttek, aztán Norbi megnézte az óra állását, miszerint 20 ezer van az autóba, mondom persze, inkább 120.... Sok dolgot kiszetünk az autóból, mint: hibátlan, szinte vadi új hátsó ülések és ajtókárpitok, visszapillantó alátétéjével együtt, hangszigetelők, csavarok mindenhonnan, meg amik nem jutnak eszembe. Norbi mondta, hogy szedjem ki a kardánalagút fém borítását, mondom basszus tényleg ezt elfelejtettem, és lám egy csepp rozsda se volt rajta, itt már nagyon erősen gondolkoztam azon, hogy tényleg 20 ezer van benne. A motorja is gyönyörű volt, persze volt rajta egy kis olaj, de melyiken nincsen? ;) Azt már holló lefoglalta azonnal. :) Annyi cucc lett végül, hogy BKV-val ez 3 forduló, így Hollo felajánlotta, hogy elvisz bennünket, persze ezt nem utasíthattam vissza. :) Ja arról nem is beszélve, hogy 3 ezret kértek az összes szarért Hollo cuccaival együtt. :P Megérkeztünk zuglóba, becipeltük a sok szart, megmutattam a kocsit, beszélgettünk egy kicsit, de már sötétedett nagyon, így mindenki ment a dolgára. Nagymamámtól utána szép lebaltázást kaptam a sok szar miatt, már meg lett mondva, hogy ennyi semmivel se több, itt van vége. :D

Szombaton nekiestem beépíteni a szép alkatrészeket, a legtöbbel nem is kellett foglalkozni, simán lehetett beépíteni. ;)

Pár dolog eszembe jutott itthon, hogy miket hagytunk ott a bontóba, így megbeszéltük, hogy kimegyünk hétfőn, utána meg a kocsival vacakolunk.Én a megbeszélt időpontra kiértem 9-re a bontóhoz, persze Norbiék késtek. :D már feltűnt nekem kinnt egy kék opel astra , ami olyan mint Holloé, de mondom minek jött volna vissza. Vártam egy fél órát utána bementem, egyenesen hátra a piroshoz, de basszus nincs ott a kocsi!!! a hűlt helye csak. :( Nagyon elkeseredtem, siettem előre, hogy megkérdezzem hova tűnt a kocsi. Erre ott volt elöl a műhelyben felemelve és alatta egy öltönyös alak, na ő nem lehet más mint Hollo. :D Üdvözöltem és utána nézegettük a kocsi alját, tényleg szép, bár 1-2 helyen volt kókány munka rajta, ez a rend, egy tökéletes polski sincsen, ezt el kell fogadni. :P Amúgy az autón az összes csavar szépen galvanizált volt, az egyik se berohadva, simán ki lehetett csavarni és még szépek is. :P persze mindent eltettem. Na az autót 1 óráig teljesen csontig szétbeleztük, az utastérben semmi se maradt, csak a futómű maradt meg a kocsin. Sajnos otthagytam azt az ajtót, hülye voltam, nem akartam ennyit költeni már, sajnos most 8 ezret kért a bontós, pedig kevesebb alkatrészt hoztunk el. :(

Hollo megint hazavitt minket szerencsére, de amire nem gondoltunk, a magymamám kinnt takarította az utcát, így , hogy fogom becsempészni az alkatrészeket? Mentünk még egy kört, félreálltunk, kiszedtük a cuccokat, a szélvédőt otthagytam a kocsibat, mert az már durva lett volna, de így is tele volt a kezem már. Szerencsére mikor odaértünk, pont nem felénk nézett nagyi, így besurrantunk szépen, nem is hoztunk semmit végülis, nem tudja. :D Elkezdtük szétválogatni a cuccokat, meg az ajtókat raktuk össze. Ennyit haladtunk, mert besötétedett... :( (köszi Norbi a segitséget és Hollo a fuvart! )

Bónusz: apám elment a gavlanizált szarokért, hú nagy az öröm, a csavarokat, meg a kisebb dolgokat felhoztam, a többi maradt nála a kocsiban. sajna szétszedték amiket felfűztem, így már azt se tudom mi mikez való, najó azért tudom, csak azért amiket 1,5 éve szedtem szét, nem emlékszem pontosan. De ettől függetlenül elégedett vagyok a minőséggel, nagyon szépek lettek, remélem tartósak is! :) ( köszi Gyula a tippet :P )

Képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Oktober2#

 

 

 

 

 

2 komment


2009.10.18. 19:10 Zotyó

műszaki 2010-ben

utóbbi időben az autó kűlső megjelenésével foglalkoztam, már csak 1-2 dolog hiányzik, és akkor teljes lesz a kép.

Rendet tettem a sufniban, mert az autóhoz kaptam sok cuccot és már azt se tudtam/most se :D, hogy mi merre van,így rendszereztem a dolgokat, nem jutottam a végére, majd máskor befejezem.:P A padlásra felhodtam egy fél autót, mert lennt túl sok helyet foglaltak.

Apám elvitte a galvanizálóshoz a cuccokat, de még nincsen kész, majd jövő héten állitólag készen lesz....

Szombaton Norbertó átjött hozzánk, mert még úgyse látta a kocsit, meg eddig, mindíg csak én mentem hozzájuk. :D A galvanizálás híján nem sok dologgal lehetett haladni, így kitaláltam, rakjunk valami lököst rá, mert így nagyon bután néz ki. Felmentünk a padlásra, ott egy rakat lökös közül kiválogattunk 2-t a hátsóba kellettek csavarok, mert félig szétszedtem már, amúgy meg nem végleges megoldás, mert egy nagyműszerfalas lököse került fel, nem volt elfogadható állapotú kisműszerfalas lökösöm...  Kb ennyit haladtunk, mert a szar idő volt, meg ugye nem volt galvanizálás kész.

Ma elkezdtem pakolni a hátsó sufniban, amit egy idő után otthagytam, mert nem volt kedvem folytatni. Felvittem egy bringát a padlásra, és a sok kacat között elkezdtem pakolászni, hátha valami hasznosat találok, és lám megtaláltam a nari pókom első gyári lökösét és a hátsó lámpáit! :D nagy öröm, mert 3 éve mindent felforattam értük, de nem találtam meg, így le is mondtam róluk. a lököst feltettem, egy kicsit rángatni is kellett, aztán csináltam rá rendszámtábla tartót, mert egyszerűen felfogatva olyan, mint egy hókotró...:D Műanyagápolóval átentem, aztán meg lökösfelújítóval is, messziról jól mutat, de közelről tele van hibával, de legalább ez nem áll olyan csárén a kocsin...  A kardánalagút boritást drótkorongoztam, aztán alapoztam, ami nagyon csúnya lett, mert az alapozó annyira besűrüsödött, mintha mogyorókrémmel festettem volna...  Ma beszereltem és rá akárpitot és rá a műanyag boritást, nem tudtam felcsavarozni, mert a kárpiton nincsenek lukak neki...  A doblemezen találtam megint rohadásokat, így ezt legközelebb kicsiszolom, mielött nagyob baj lenne.

Voltunk múlt 7végén komló rallyn, Selmeczi Gyuriéknál szálltunk meg, van 3 aranyos komondoruk, először nagyon megijedtem amikor megjelent a konyhában. :D De aztán megbarátkoztam velük. Sajnos Gyuri éjjel dolgozott így nem találkoztunk vele szombaton, vasárnap se jött a versenyre, mert fáradt volt és csak délután találkoztunk vele, sajnos a versenyzéséről nem tudtam sokat kérdezni, de a kupák és a fényképek sokat elárultak... :) A versenyen nagyon szar idő volt, végig szakadt az eső, a vége felé elállt, de volt sok izgi dolog versenyen, talán ez volt a legjobb eddig. :D

képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Oktober#

Nemtudom, de szerintem a fékpedál túl magasan van. nagyon kényelmetlen, egy képet is feltettem, amin látszik. Lehet állítani?

 

Szólj hozzá!


2009.09.28. 20:59 Zotyó

"Franciakulccsal szerelek fékdobot, kereket"

Megint nem bírtam magammal az utóbbi 2 hétben, sajnos nagyon kevés időm van a kocsira...:(

Sikerült eljutnom a Polimpexbe és szegényebb lettem 2800 Ft-al és gazdagabb lettem 1-2 vacakkal... :D

Ha a kerekeket megpörgettem, fura hangja volt és meg is állt, mondom inkább leszedem a dobokat, megnézem mi van alatta... több-kevesebb szívással sikerült leoperálni őket, alattuk minden rendben, csak egy csomó fékpor gyűlt össze, kipucoltam mindent, aztán mindent vissza a helyére..:) Bekerültek hátulra a gyári új ütköző gumibakok és elöl cseréltem 2 gátlót.

Kúpos műszerfalkárpitot nagynehezen feltettem, sajnos nem a legjobb.( lóg alul, felül is huplis... :( ) Bekerült a régóta keresett 130-as óra is, mostmár tökéletes az összkép, már csak egy pereckormány hiányzik. :P  Bal oldali kilincset leszedtem sok szívás után és kiegyengettem a lemezt alatta, kipucoltam, és minden mehetett vissza a helyére.

A fiaton linkeltek egy duenes hírdetést, amire felkaptam a fejemet, cosmic angol felnik amire már régóta vágyok, nem is rossz árban és szép állapotban. Hívtam is, lezsíroztam az ipsével, hogy megyünk szombaton. Eémentünk értük, örülök nagyon, kivisszük a kocsihoz és éppen próbálom fel, akkor nézem, hogy hopppá basszus ez nagyobb mint 4x98... (mellesleg a fószert kérdeztem arról, hogy 4x98-e, azt mondta, hogy igen.... ) A felnik sorsa eladás lesz, csak nincsen kedvem feltenni a netre túl lusta vagyok...:D(a bejegyzéshez se volt kedvem, de késöbb jó lesz visszanézni a korai bénázásaimat...:P )

Szombaton voltam OGY-ék garázsánál, Gyulával bizniszeltünk egy pókos mobiltokot( köszi Gyula! :D ) és beléptem a klubba! :) Mostmár elmondhatom, hogy én is klubtag vagyok. :) Elméletileg a kártya már postán igyekszik, majd megátjuk! :P Ja és persze megnéztem a csodajárgányokat, hát nem is tudom mit mondjak, abszolút tiszteletem a fanatizmusukért és grat. a kitartásért!:)

Képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Szeptember1#

4 komment


2009.09.15. 21:14 Zotyó

szívat a kicsike

Utóbbi 2 hétben haladtam megint a géppel, mert nem bírok magammal, a másik, hogy a hideg elött össze szeretném rakni nagyjából, esetleges műszaki vizsgára készen kéne lennie. Sok dologgal nem haladtam mert valami mindig közbe szólt, és nem tudtam befejezni az elkezdett javításokat...

Először is kicipeltem a nyitható oldalablakokat, amik már 3 éve várnak a beépítésre és végre elérkezett a pillanat! :) Kiszedtem egy kis segítséggel az ablakokat, alatta alig volt rozsda szerencsére, kipucoltam, lepolíroztam a gumi alatti részt, aztán a mentek be a helyükre szépen sorba az alkatrészek, egész jól haladtam, mígnem eljutottam oda, hogy a kasznihoz csavarozzam az ablakot, csak ugyebár nem volt megfelelő csavarom, így ilyen-olyan dolgokkal pótoltam, majd később cserélem őket... Először a bal oldallal lettem készen, aztán a jobb oldal, mondom ez már egyszerű lesz, a másikat megcsináltam, most már könnyebb lesz. minden ment sorjában, betettek az üveget, de hoppá nem záródik rendesen... és hozzáér felül a kasznihoz...., akkor kireszeltem a csuklópántot és kicsiszoltam, hátha lejjebb kerül, de alig változott, de legalább nem ért bele a kaszniba. Amúgy valószínűleg ez azért van, mert a tetőcserénél elcseszték és itt is pontatlan és az ajtónál is hézag van a jobb oldalon....

Leszedtem a kardánalagút borítást és a gázpedált is, az újat teszem be, de annyira eltért a másiktól, hogy a bowdent rátettem és már nem tudtam lenyomni a pedál, meg a padlóba beleért, így most a régit újítottam fel, az kerül majd beszerelésre. műszerfalkárpitot egy hétig préseltem, de semmi nem változott, így elhoztam leforráztam, most jónak tűnik, majd hétvégén kiderül. Bekerültek a helyükre a hátsó lámpák, most gyári lesz fent egy ideig. oldalszellőzőket is kapott, bár eltérő színűek, majd lefestem később őket. A motorháztetőt lepolíroztam, belül lepucoltam, kapott új emblémát, a zárat lepucoltam, ápoltam és minden vissza, egyenlőre nincsen a 126p felirathoz patent , így ez még hiányzik.

Hétvégén nem tudtam most a kocsival haladni, így ha már van alapozóm, akkor drótkorongoztam a lengőkart.(a rozsdásabbat) 3 kül drótkoronggal és fárasztó munkával elpusztítottam az elérhető helyekről a rozsdát, és lekentem szépen, vastagon, így született egy szép piros lengőkarom! :) Apám segítségével leszedtük a nagyon jó minőségű ferroz kiput a rárohadt bilincsekkel együtt. Igazából, csak a termosztátházat akartam cserélni, de nem jött le, így akkor már azt is cserélem, mert van új. Lepucoltam a motor oldalát nagyjából és feltettem a másik szép termosztátházat, amúgy a másik nem csak ronda volt, de a termosz is rossz volt.... Kipu nem kerül vissza még, mert a bilincseket galvanizáltatni szeretném, amikor arra jártam, mindig zárva volt.. :(

Egyenlőre ennyi, megyek remélhetőleg a polimpexbe holnap és elhozom a szükséges dolgokat.( voltam pénteken is de zárva volt....eddig 4-ig volt nyitva, most 15:03-ra értem oda és már zárva volt ....)

képek itt: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Szeptember#

4 komment


2009.08.27. 20:07 Zotyó

az a fránya rozsda...

A héten minden nap szerencsére tudok foglalkozni a kispókommal szerencsére, bár mától egy ideig takarékon lesz a dolog, mivel kezdődik a suli...stb. :(

Egyik nap elszaladtam bontóba, vettem egy oldalkárpitot, ami késöbb kiderült, hogy festékpöttyös.... na mindegy és kardánalagút borítást és jobb oldali visszapillantót is elhoztam. Aztán elszaladtam a tecsóba polírozó pasztáért, hogy végre nekiálhassak a polírozásnak. :) Találtam szerencsére, pont az uccsó darabot hoztam el és nézelődtem még és vettem egy rozsdagátló alapozót is, hogy majd a rozsdátlanított részeket lekezeljem. A pénztárnál 2780-at kértek, nálam meg csak 2750 volt, mondom, basszus de lúzer vagyok, 30 Ft kellene már csak, de szerencsére a pénztáros odaadta, mert szépen mosolyogtam.:D

miután hazaértem, azonnal nekiálltam a polírozásnak, ami elég nehézkesen ment, mert nemtom hol van a polírozó gépünk és ahogy a leírásban volt az szart se ért, mert maszatos maradt utána, így egy sokkal macerásabb módszerrel sikerült csinálnom, amivel néhol még így se sikerült elénem, hogy ne legyen csíkos..... most már csak a tető és a mocitető maradt, meg 1-2 helyen javítani a csíkokat...:(

Ezután következett a rozsda eltüntetése: a fényszóró fészekkel kezdtem, ahonnan a hosszabbító megtalálása után a drótkorongal könnyedén eltüntettem. :P aztán az ajtó, ajtókeret, motortér és a padló következett, ami később sok fejfájást okozott....:( A doblemezen volt egy szép rohadás és az illesztéseknél felszddtem azt a trutyit és alatta szép rohadásokat találtam, amit a későbbi csiszolások alkalmával szépen kipotyogott a maradék "lemez" és láttam alatta a szép betont... ezeket is szépen körben felkapartam a rohadások széléig, lecsiszoltam és alapoztam őket, persze jó vastagon, nem sajnáltam rá az anyagot...:P

miután megvoltam ezekkel, egy szép állapotú bontott h4-es fényszórót kapott a törött helyett, a másik marad egyenlőre, mert az összes fényszóróm sima.... a mögöttük lévő keretből az egyik új a másik bontott... majd később cserélem őket, a szempillák nem kerültek vissza, mert a szar utángyártott homlokfalba nem tudom beleerőszakolni kerettel együtt, így azok nélkül lett összerakva. Az indexeket is visszapakoltam fehér búrával, ságra izzóval, új tömitéssel. Persze tökéletesen működik minden! :P(kop-kop)

Vittem másik kormányt ki Zuglóba, hogy felrakjam, de ha már leszedtem, akkor a kormánykapcsolóból kapott egy vadi újat, a gyújtáskapcsolót is cseréltem volna újra, ha nem lettek volna beletörve a csvarok.. így azt csak políroztam. a kormányburkolatot műanyag ápolóztam, hogy szép legyen, aztán mindent vissza és tökéletesen működnek.:P

Egyenlőre kb. ennyi, lehet elfelejtettem valamiket..

a képek itt: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/Rozsdatlanitas#

 

8 komment


2009.08.23. 21:01 Zotyó

Megtört a jég

Végre ahogy reméltem egy polskiról lesz szó már ebben a bejegyzésben! :P

Aug 22-én elmentünk Langer Zsolthoz a polskiért, az Unoból már azelött kivettem az akksit és feltöltöttem, tudtam, hogy szar a polksiban és elvittük. Megnéztük először , hogy gurul-e, de tök simán ment, úgyhogy tudjuk húzni majd. Elintéztük közben a papirokat és megkaptam a kulcsokat és a forgalmit, úgyhogy virult a fejem. :D

Ja amit tudni kell róla: 1986 12. hó 5. napján gurult ki a gyárból. A színe almazöld bár sajnos átfújták gány módon..... a papírjai lejártak év végén, de nem is szükségesek. Az a célom vele, hogy egy megízható jó állapotú kisautót összerakjak jogsira. :P

Délután visszamentünk 2 pótkerékkel, 1 emelővel, pumpával, akksival, vontatókötéllel és egy szakadt regata-val és egyéb dolgokkal.

1 kereket kicseréltünk, 2-t pumpáltunk, akksi be, indexek, féklámpa műxik. A pincében volt jópár alkatrész amiket Zsolt odaadott ingyen és kicipeltük a cuccokat, be a kispókba. Apám be a polskiba, Bongó és én pedig a regataba. tök vicces volt, mindenki nézett minket:D szerencsére szinte mindenhol zöldet kaptunk és nem is kellett sokat vontatni.

Betoltuk a garázsba és rohadtul örültem:D el se hittem, hogy tényleg van és ez velem történik. :)

Lefotóztam, addig hozzá se nyúltam és utána nekiálltam szétdönteni, amit lehet nem kellett volna, mert eléggé elkeseredtem..., de erről majd lentebb írok.

2 első űlés tökéletes állapotú, mintha újak lennének, a hátsó ülőlapja is nagyon szép, a háttámlája teteje repedt, az cserés lesz... oldalkárpitok elöl cserések, mert hangfalnak szétvágták, de semmi zene nincsen benne és nem is lesz egy darabig, úgyhogy az cserés lesz... a hátsó oldaltakarók rajta se voltak, mert autómata bizt. övek vannak benne :) és majd szerzek hozzá elegantot. Műszerfal kárpitot cserélem majd mert huplis, kúposét rakom majd bele, csak a patentok helyett szegecselve van, így ez most még marad, majd megkapja a 130-as órát is. padlókárpitokat is kiszedtem, a vezetőoldali kukás, a többi jó. A jobb első doblemezen van egy szép rohadás, máshol nem olyan súlyos, de ha azt a kátrányszerű anyagot felszedném lehet érdekességeket találnék, de egyenlőre nem bántom. első-hátsó szélvédők eléggé karcosak, a hátsó szélvédőgumi is cserés, jobb oldali ajtó teljesen cserés, bal oldali még kérdéses, de komplett felujítást igényel. kapott szép bontott napellenzőket és visszapillantót és gyári váltógombot is. kipórszívoztam belül szép lett aztán, szotyit nem találtam, csak 1 forintost. :D  ja és próbaképp  megpróbálom beindítani: indítózom forgatja de semmmi, másodszorra azonnal beindult! :) nagyon szépen jár, elégedett vagyok vele, pedig Zsolti azt mondta, hogy szar az AC, de szerintem teszi a dolgát. ;)Ennyi volt szombaton

Vasárnap: Ezt a napot a mosásra szenteltem, először a motornak álltam neki, Brigeciollal lepucoltam nagyjából, elég jó lett, az, hogy rozsdásak a burkolaton, nem nagyon érdekel, mert működik az a lényeg.aztán a motortér követhezett, eléggé nehéz volt levakarni a sok éves redvát róla és az idegeített nagyon, hogy mindíg rászáradt..... de végül szép lett a végeredmény. :) Aztán jött a csomagtartó, ott is volt dzsuva bőven, ezzel is végeztem nagynehezen. az eslő lámpákat kiszedtem, az indexeket is és a lökös is leszedtem. a lámpák mögött találtam kis rohadást, majd lekezelem. felszedtem a csomagtérszigetelőgumit, alóla a redvát kiszedtem. Aztán végre jött a külső mosás is. itt minden simán ment. utána sajnos észrevettem, hogy kis pöttyök vannak jópár helyen a fényezésen, körömmel le lehet kaparni, egyenlőre hagyom. Polírozni is szerettem volna, mert reggel vettem polírpasztát, én hülye nem a jól bevállt polirozót választottam, hanem az 500 Ft-al olcsóbbat, rá is b***tam mert semmit nem csinállt, hanem csak összekente a  kocsit.... Ablakokat is megpucoltam, a visszapillantókat leszedtem, van gyári jobb oldalon is;P a bal oldalinál azt tapasztallatm, hogy valami barmok le akarték tépni... a lemez eléggé sérült... a kilincsnél is ezt tapasztalltam. Amúgy a tetőt cserélték már szerintem, a gittnyomokból és abból, hogy jobb oldalon egég nagy a hézag.

Elöl volt egy hülye, ronda fiat embléma, mondom leszedem: elején jött szépen, aztán festékestül...... a bal hástó sárvédő alján belül állt a víz, kitakarítottam, mert láttam rozsdállt már kívül is megnéztem, megnyomtam a lemezt és beszakadt...... ezeken kívül a tetőt is összeugrállták... ebből valószínüleg teljes lakatolás lesz.... a belsejét félig összeraktam, majd kipucolom a kárpitokat és az üléseket is. Mára ennyi elég, lehet valamit elfelejtettem leírni, majd pótolom esetleg. Holnap bontójárat, ezúttal mocskosBKV-val, mert bicóval nem tudom elhordani a nagyobb dolgokat. Délután polski látogatás.:)

*A bejegyzés sztem tele van helyesírási hibákkal, de már fáradt vagyok a javításukhoz

Ja és a képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/PockimMegvetel#

3 komment


2009.08.09. 20:47 Zotyó

újabb fejlemények

Nem gondoltam volna, hogy megint lesz egy bejegyzés, mert tőlem megszokottan talán havonta egy az átlag a lustaságom miatt..:D

Szereztem ingyé cuccokat, ezekről még nincsen kép, de lesz jövőhéten majd. Amúgy van köztük: gyári új polmo karbi full felujító készlet, fékcsövek, fékfolyadék tart., kézikötél, mexakitó, benzinszűrő, tömitések,kondenzátorok és  persze ezek mind újak, a használt cuccokat nem sorolom fel.... de még volt a csomagban egy új 1200-es ladához trafó is, ennek a sorsa eladás lesz.

aztán átszaladtunk 17. kerbe, sok cuccért, hát innen is szereztem sok motyót, bár nagyrészük kuka és egy részük eladós lesz ezeknek is. de van köztük: 4db fényszóró, 4db h. lámpa, mocitető, hátfal, kúposfelni, 1 kicsi, 2 nagyműszerfal, és egy rakás más apróság...:)

Amikor a nagyszülők meglátták a kocsit tele "szarokkal" akkor kijelentették, hogy kispolszkizás befejezve idén...:( :D nem is tudják mennyi cuccot hordok majd még oda!:D

Délelött eljött Rokk segíteni váltót szétszedni, először egy ritmo váltónak álltunk neki, de  a váltó nem szerette volna, ha szétszedjük, ezért egy kispók váltónak álltunk neki. Mint kiderült egy csomó apróság az alján volt a váltóban.... egy összehányt váltó volt.... aztán elpucoltam a házat és összedobtuk, a lényeg igazából az volt, hogy megértsem a működését és a szerelését, mostmár nem félek a dologtól :P Egyenlőre új tömitések nélkül lett összerakva olaj nélkül, mert ha kocsiba kerül mégegyszer összerakjuk. amúgy az alkatrészei elég jó állapotúak. ;)

Ma nézegettem a ha.hu-t, mindenféle megszokott oldalt, sehol egy jó polski, a gugliban is keresgéltem már.... böngészés közben csöngött a telefonom... kispolszki ügyben hívtak....:) de erről majd a köv. bejegyzésben.

További képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009aug?authkey=Gv1sRgCKLh94qHkNXmRg#

2 komment


2009.07.28. 09:14 Zotyó

Még mindíg nincs pókom..:(

Nahátakkor, rászántam magamat, egy újabb bejegyzésre! :)

Voltam biciklis táborba, a Fertő-tó körül és nagyon jó volt!:) Egyszer se áztunk el, a 6 nap alatt. Mondjuk csak 330 km-t tekertünk,de nagyon fárasztó volt az elején.

Míg én táboroztam, fater TK-ra tőrte az opelt, hála kedves színesbőrű kisebbségi tagoknak, akik egy nőt akartak szivatni, hogy satuznak, a nő belemegy, és kifizetik, az amúgy is törött hátsóját a kocsijuknak, szal így ők mindenképpen jól járnak, meg is történt, csak arra nem figyeltek, hogy még 4 autó van mögöttük, így az egász sok egymásba ment....

Volt egy újabb pók megtekintésre, sajnos ennek a karosszériája elég gyatra volt, de viszont észrevettem egy másik kúpost, ami ott árvállkodott nagyon lestrapállt állapotban, bézs kárpitokkal. Visszamentünk Norbival késöbb és kimentettük a menthetőt. :) Otthon nekiestem a pucolásnak, a kárpitok fele vaszleg cserés.... de sok kincs  van! :)

Találtam a stefánia út mellett egy árvállkodó 86-ost, írtam rá papirost, becsöngettem a házba, senki semmit nem tud, szóval sajnos őt elfelejthetem....

Megnéztünk egy kúpost, aminek az állapota mondható megkíméltnek, de annyira mégsem, szóval nincsen fél millám egy komoly lakatolásra és fényezésre.

A lengőkarok szétszedése is megtörtént, a tengelycsonk is meglepően jó állapotban van.

A nagy meleg miatt sok mindent nem csináltam, mert nem volt kedvem! :D

Ja és még a kisműszerfalaimmal is elkészültem, amíg nincsen végleges plexi bele, addíg ezek maradnak.

Remélem a következő bejegyzésben a frissen vásárolt polskimról lesz szó!:)

képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Jul#

          http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009jun#

Szólj hozzá!


2009.06.02. 21:17 Zotyó

motorka alakul

Eldöntöttem, hogy a gencsi helyett, a dinamót rakom vissza. Előszedtem az alkatrészeit, elpucoltam...stb, lecsiszoltam(most már szalonképes) és már csak a csavarok galvanizáltatása van hátra.

Megtaláltam fater 156-osának a 20 ezret futott hátsó dobját. Sorsa vaszleg eladás lesz.

Voltam bontóban is és egy első BIS lököst és egy párátlanító ventit 2500-é hoztam el.

Norbetoéknál is jártam, ahol megcsodálhattam, az egész polski kolóniát.:P Egy mocit összedobtunk, ami aztán nem akart beindulni, sok tologatás után se...:D

Polski boltam is jártam, ahonnan laprugó alubakokat és hozzá kengyelt hoztam el.

Használtautón múlt héten figyelmes lettem egy piros kis kúposra: 1978-as, forg-ból kivonva, 1 tulajtól, garázsos....stb. Azonnal felhívtam, én voltam az 1. érdeklődő és lebeszéltem vele aztán párszor visszahívtam, hogy másnap megyünk a kocsiért. Suli után már fater is ittvolt és éppen indultunk volna, amikor csörög a telefon, eladta a kocsit...... a ketté**********************g........ aszondja, neki az a lényeg, h elvigyék....de ha lebeszélem vele, h megyünk akkor miért ilyen köcsög?????? ezt elég sokáig nem fogom elfelejteni.......:(

Rokk telefonált, hogy 7 végén kint-e vagyunk zuglóban? mondom igen. Erre megjelent egy fiorinoval ami megvolt rakva kincsekkel:P egy 100 lovas ritmo motor, 5 gangos váltóval, rakás zasti és 28-as alkatrész, de egy részük szemét....de a mocinak nagyon örülök:P

Motorborítást lecsiszoltam, ahol gány munkát végeztem és alapoztam, festettem, ugyanígy tettem a bis tartóvasakkal is. Uno turbo alufelnit elkezdtem felcsiszolni, de nem haladtam sokra vele, mert elfogyott a csiszolópapír....:(

képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/20090520?authkey=Gv1sRgCMGoseO-2MTGlwE#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Junius?authkey=Gv1sRgCM67x9Khq9nu6AE#

4 komment


2009.04.26. 21:20 Zotyó

kezdődik a tavasz

Pár dologgal megint haladtam az utobbi hetekben!:)

a sárvédőket, köazöböket alapoztam, ez nem jelentett gondot, bár elötte azért jól lecsiszoltam őket.

a szelephimbát szétbeleztem,elpucoltam, lecsiszoltam-szép fényes lett és összeraktam.

Voltunk Norberto-val a Bonciban és volt egy pöpec 47ezret futott polski. Másnak visszamentem faterral és elhoztuk a 2 hátsó lengőkart. Szegényt felborították.... olyan rossz volt nézni....:( Nagyon szépek, gyári hardy-k vannak rajta! lepucolom majd a másikat is, szétszedem, és a lengőkarokat majd egyszer elviszem homokoltatni és szintereztetni.

Ma pedig voltunk egy váltóért Diósdon, a kertben volt évekig, szal nem olajos, hanem mohás!:D jólesz alkatrésznek! Az embernek van még 1 polskija, lehet megveszem, szétbontani.

Szembe lakó néni le akarja adni a 45 ezret futott polskiját a bontóba, de anyám mondta neki, hogy nekem kell, de ő 100alatt oda se adja.... na majd átmegyek beszélni vele...remélem odaadja normális áron.

a képek itt lesznek ezentúl:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Aprilis?authkey=Gv1sRgCLzSoLeQs6bJrgE&feat=directlink

Szólj hozzá!


2009.03.28. 19:51 Zotyó

sokminden

Na az utóbbi pár hétben sok mindennel haladtam.

a hengerfejjel is foglalkoztam: a szelepekről a redvát letisztítottam, így mostmár szép, de képet erről nem csináltam....

A hengereket is elpucoltam rendesen, mostmár mehet bele a dugattyú.

Az SCP 2008 kft. boltjában is jártam vettem 1-2 dolgot próbaképp. Szerintem nagyon jó kis bolt! Helmeczi Ottótól is megjöttek a rendelt alkatrészek, így gyarapodott a gyűjtemény. :)

Végre a termosztátházzal is kész vagyok, összeraktam, szerintem szép lett!

Az olajteknő is kész van: lepucoltam, lecsiszoltam, festettem, elfogadható lett( az alján van néhány horpadás....)

Mostmár végre a maradék csavart is összeszedtem, elpucoltam a galvanizáláshoz, már csak egy jó galvanizálóst kéne találni...

Szétszedtem egy szar AC-t is, hát ilyen szar állapotút nem láttam még, de beáztattam brigecolba, mostmár jó lesz. A csavarjai mennek galvanizálásra és vettem felújítót is hozzá.

Vettem még 2db új gyári alapméretes hengert, dugóval együtt. Megint jártam az scp-be vettem 1-2 dolgot. Állitólag a kipufogó gyári, nem tudom biztosan. Remélem ha a polimpexes rendelésem megjön neki lehet állni a motornak, de csak akkor ha végre jó idő lesz. :)

OFF: Végre a biciklit elvittük a szerelőhöz és kicserélt egy csomó elkopott, elhagyott cuccot, így mostmár végre van fék is rajta!;)

Szólj hozzá!


2009.03.04. 19:36 Zotyó

kúposs

Ez ez meg, nem az én kispolszkimról szól, nem az enyém, csak láttam őket!:)

Az egyik egy elbaszott szép állapotú kúpos, a másik egy gyönyörű állapotú nagyműszerfalas!

bónusz:kispolszki szerető, gondoskodó gazditól, hétvégi kocsiként használt, garázsban tartott, sérülésmentes, kevés kilométerrel. :D

Szólj hozzá!


2009.02.23. 20:47 Zotyó

Gencsi

Vaterán szereztem egy vadi új gyári generátort, potom 5 rongyé, szerintem megérte!:D

nekiálltam, a dugattyúkról a kormot leszedni, meg a gyűrűket is leszedtem és arra döbbentem, rá, hogy alapméret kell bele...én azt hittem, hogy legalább 1 túlméret...

Nem történt komolyabb dolog ezeken kívül, mert hideg volt rohadtul... a galvanizáláshoz szedtem össze 1-2 dolgot még.

Szólj hozzá!


2009.02.07. 18:22 Zotyó

2009: első bejegyzés

Na megint lett annyi történés, hogy írjak egy újabb bejegyzést.

Már régi vágyam volt egy piros-fehér búra, de ugye nem is lehet nagyon szerezni, ha meg igen akkor 5 ezer körül van egy pár, de én most azt a pénzt másra költeném... átlátszó búrám már volt és hallottam, hogy üvegfestékkel is lehet csinálni. Vettem festéket, lemaszkoltam, festettem--->bazi ronda lett... mondom ez így fos ezért lemostam róla a festéket. Ha már így elhatároztam akkor nem hagyom ennyiben. volt gyári feles búrám pár darab, ezért gondoltam azt csinálom, hogy lefűrészelem a piros részt, meg a fehéret is és összeragasztom. ez sok szarakodás, köszörűlés, csiszolás, ragasztás után sikerült is és elégedett vagyok vele! szerintem nem lett rossz, hogy ingyé volt, csak nagyon közelről lehet észrevenni a ragasztásnyomot!

Másik dilim mostanába, hogy kúp-króm polskit akarok építeni, ezért mondom kéne valamit vennem hozzá. a polskis oldalon hírdették 6 ezerért 4 db homokszórt,festett,lakkozott kúpfelnit. Lecsaptam rá, és így már van ilyenem is, mondjuk nem FIAT feliratos, de kuposs!:)

Ma voltam nagyszülőknél, igazából csak pakolni akartam, de eszembe jutott a kispók motor. Na nekiállok megcsinálni... szereztem normális tömítést a csapágyhoz, és a  labirintgyűrűt is beraktam, a veztengelyt is, kerszthornyos csavarom nincsen így nem tudtam folytani, de a héten megyek polimpexbe....akarom mondani: motopolba.

Ui.: bocsánat a képek minőségéért, de tönkrement a fényképezőm és telóval tudtam fotózni!

Szólj hozzá!