HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2009.09.15. 21:14 Zotyó

szívat a kicsike

Utóbbi 2 hétben haladtam megint a géppel, mert nem bírok magammal, a másik, hogy a hideg elött össze szeretném rakni nagyjából, esetleges műszaki vizsgára készen kéne lennie. Sok dologgal nem haladtam mert valami mindig közbe szólt, és nem tudtam befejezni az elkezdett javításokat...

Először is kicipeltem a nyitható oldalablakokat, amik már 3 éve várnak a beépítésre és végre elérkezett a pillanat! :) Kiszedtem egy kis segítséggel az ablakokat, alatta alig volt rozsda szerencsére, kipucoltam, lepolíroztam a gumi alatti részt, aztán a mentek be a helyükre szépen sorba az alkatrészek, egész jól haladtam, mígnem eljutottam oda, hogy a kasznihoz csavarozzam az ablakot, csak ugyebár nem volt megfelelő csavarom, így ilyen-olyan dolgokkal pótoltam, majd később cserélem őket... Először a bal oldallal lettem készen, aztán a jobb oldal, mondom ez már egyszerű lesz, a másikat megcsináltam, most már könnyebb lesz. minden ment sorjában, betettek az üveget, de hoppá nem záródik rendesen... és hozzáér felül a kasznihoz...., akkor kireszeltem a csuklópántot és kicsiszoltam, hátha lejjebb kerül, de alig változott, de legalább nem ért bele a kaszniba. Amúgy valószínűleg ez azért van, mert a tetőcserénél elcseszték és itt is pontatlan és az ajtónál is hézag van a jobb oldalon....

Leszedtem a kardánalagút borítást és a gázpedált is, az újat teszem be, de annyira eltért a másiktól, hogy a bowdent rátettem és már nem tudtam lenyomni a pedál, meg a padlóba beleért, így most a régit újítottam fel, az kerül majd beszerelésre. műszerfalkárpitot egy hétig préseltem, de semmi nem változott, így elhoztam leforráztam, most jónak tűnik, majd hétvégén kiderül. Bekerültek a helyükre a hátsó lámpák, most gyári lesz fent egy ideig. oldalszellőzőket is kapott, bár eltérő színűek, majd lefestem később őket. A motorháztetőt lepolíroztam, belül lepucoltam, kapott új emblémát, a zárat lepucoltam, ápoltam és minden vissza, egyenlőre nincsen a 126p felirathoz patent , így ez még hiányzik.

Hétvégén nem tudtam most a kocsival haladni, így ha már van alapozóm, akkor drótkorongoztam a lengőkart.(a rozsdásabbat) 3 kül drótkoronggal és fárasztó munkával elpusztítottam az elérhető helyekről a rozsdát, és lekentem szépen, vastagon, így született egy szép piros lengőkarom! :) Apám segítségével leszedtük a nagyon jó minőségű ferroz kiput a rárohadt bilincsekkel együtt. Igazából, csak a termosztátházat akartam cserélni, de nem jött le, így akkor már azt is cserélem, mert van új. Lepucoltam a motor oldalát nagyjából és feltettem a másik szép termosztátházat, amúgy a másik nem csak ronda volt, de a termosz is rossz volt.... Kipu nem kerül vissza még, mert a bilincseket galvanizáltatni szeretném, amikor arra jártam, mindig zárva volt.. :(

Egyenlőre ennyi, megyek remélhetőleg a polimpexbe holnap és elhozom a szükséges dolgokat.( voltam pénteken is de zárva volt....eddig 4-ig volt nyitva, most 15:03-ra értem oda és már zárva volt ....)

képek itt: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Szeptember#

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr231384916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2009.09.25. 15:21:05

Nyitható ablak fülét tuti jól benyomtad a B-oszlopba? Én le szoktam szedni az üveget és a patentot külön beütöm gumikalapáccsal, az a tuti. :)

Lengőkar réseibe tolj majd üregvédőt, hogy ne rohadjon. :)

Már most teljesen más az autó, mint volt, a részleteken látszik, hogy gondos gazdája van. Jó úton haladsz! :)

Zotyó 2009.09.25. 17:55:18

Be lett rakva rendesen, sokat próbálgattam, a másik oldalon is így csináltam, ott oké minden, de itt nem...
Majd megpróbálom a te módszeredet is!

Egyenlőre csak az a lényeg, h ne rohadjon, kocsiba nem kerül még...
Üregvédőt honnan lehetne szerezni?

Köszönöm az elismerő szavakat! Sajnos pénztárcám és az időm is gátat szab a dolgokban, de valahogy csak haladok! :)

ogy 2009.09.29. 18:25:14

@Zotyó:

Azt nem tudtam, hogy nem építed be.

Én az oldtimerperfekt.hu-ról szoktam rendelni Dinitrolt, vagy hollo hoz valahonnan a világ végéről. :)

Idővel pénz is lesz rá több. :)
Példaként ott lehet KG, aki fősulisként kezdte diákhitelből, most meg állnak benne a milliók rogyásig. :)

Zotyó 2009.09.29. 19:15:31

Egyenlőre nem tervezem a futómű felújítást, sok alkatrész kellene még, meg anyagiak is... amúgy teljesen jó ami a kocsiban van, csak nem pont a legszebb és nem színes...:P

Köszi a tippet, majd utánanézek.

Azért milliókat nem szeretnék beleölni, de a végén sajna biztos az lesz. :) Már egy jó ideje nem számolom a ráköltött pénz, múltkor rászántam magamat az értékfelmérésre, nagyon meglepődtem... :)
süti beállítások módosítása