HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2010.06.28. 15:40 Zotyó

motor alakul

 Úgy érzem itt az ideje egy új bejegyzésnek. :) Most éppen van időm is, unatkozok is, így megírom ami eddig elmaradt.

Elsősorban most csak a zölddel foglalkoztam, elkezdtem a motort összerakni, szinte mindegyik eredeti alkatrészét visszapakoltam, 1-2 kivétellel, amit jobbnak láttam cserélni. Odáig megvagyok, hogy a főtengely, veztengely és a vezérműlánc fentvan, illetve a fedél. Tovább nem tudok haladni, mert kéne gyűrű összeszorítót szerezni( úgy tűnik kapok majd :P) Illetve innentől azért majd valami hozzáértőbbel szeretném összerakni, mert nem akarom elrontani. :D

A motorteret is kipucoltam teljesen, most kábelek se voltak, így egyszerübben megoldottam. A trafót, a kábeleket és a műanyag takaró izéket is visszatettem, persze mindent elpucolva és kizárólag galvanizált csavarokkal. :)

Elpucoltam a futóművét is, gátlókat, rugót kiszedtem, azokat külön elpucoltam, szerintem elég mutatós lett, ezután az alvázát szépen le kéne mosni és jöhet al azvázvédés, sajnos találtam még egy szép rohadást, egyre inkább úgy érzem, hogy ideje van egy rendes lakatolásnak... de sajnos nem lehet kasznielemeket beszerezni, így ez egy ideig szünetel. A hengerfejét elpucoltam, illetve a kormot eltávolítottam az égéstérből, ahogy néztem, ezt nem kell síkoltatni, de a szelepeknél átolyt a benzin, így azokat be kéne csiszolni..

A fehér kiasutót és a zöldet is lemostam, már éppen ideje volt, most megint szépek(voltak). Múlt héten éppen unatkoztam, végre szünet van, van időm a kocsikkal foglalkozni, nekiálltam a fehérnek. Talán jó ötlet volt, talán nem, mert voltak pozitív dolgok illetve negatív dolgok is... Csomagtérnek estem neki, kipakoltam mindent amit jónak láttam, kárpitot, akkut, lámpákat, lököst(nagy meglepetésemre az első lökhárító azonnal szétjött, még mindíg nem hiszem el, a vasak is 95%-ban rozsdamentesek). Elég sokáig pucoltam a csomagteret, mire szebb lett, nem tudtam minden redvát eltávolítani, pedig ki is políroztam a csomagteret, még ha nem is látszik. :) Rozsdát találtam pár helyen, a homlokfal aljánál, ez is azért rohadt be, mert szépen lealvázvédték a leeresztőket és eltömítették azokat... Ahol kellett rozsdátlanítottam és lekentem rozsdagátló alapozóval( köszi Gyula :P) Majd kevertetek színt hozzá, és le lesz festve, hogy ne legyen ilyen csúnya, a lényeg, hogy ott már nem rohad. :) A lámpákat, meg a sallangokat teljeskörű pucolás, felújítás és polírozás után tettem vissza. :) Persze nekiálltam az elejét is polírozni, nekem tetszik az eredmény, még ha csak az eleje van kész, így is. :) Elég sok polírpasztát csesztem el a csomifedélre...

A hátsó lököst is szétszedtem, itt egy csavar szivatott meg rendesen, körbeforgott szerencsére... itt került elő a furó és a flex, vízzel hűtöttem, hogy ne járjak úgy mint múltkor, hogy kiolvad a lökös... A tartóvas sajnos sérült, a csavar szinte teljesen elfogyott, mire le tudtam ütni... De a lényeg, hogy a műanyag nem sérült, ha eltekintünk attól, hogy elforgott benne a csavar... Kipróbáltam egy régi elképzelésemet, kislököst a kasznira simítani, nekem nagyrészt tetszik a dolog, de mégse gyári medoldás. :) Talán majd egy másik garnitúrával kipróbálom. 

Próbáltam az ajtókat állítani, becsaptam a jobbos ajtót és kifolyt egy kis vaz az ajtóból, na itt már gondoltam mit fogok látni, ha leszedem a kárpitot... Hát itt is előfordult az, hogy a kedves szerelő, lekente alvázvédővel az ajtó alját és eltömítette a leeresztőket... 2-3 centi víz állt az ajtóban, persze elkezdte enni már rendesen az ajtót, ezzel majd kédöbb kezdek valamit... :(

Képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Junuis#

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr832116243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.07.02. 14:48:53

Fehér nózija szép lett, a mocika is alakul szépen.

A lökhárító közelebb vitele a bódéhoz jó ötlet nagyon. Én még a BISlökösnél gondolkodtam rajta, de így is adja nagyon a dolog. :)
A gyári megoldás jobb, mivel gyári, de ez is elgondolkodtató. Szupi ötlet. :)

ogy 2010.07.05. 14:05:50

Minden részlet nagyon szép és baromira irigyellek, hogy ennyi időd jut a kocsikra.

Ajtó a picasás képek alapján még menthető szerintem, a lökös jópofa, határozottan tetszik így.

ogy 2010.07.05. 14:20:20

Minden részlet nagyon szép és baromira irigyellek, hogy ennyi időd jut a kocsikra. :(:)

Ajtó szerintem még menthető, a lökös közelítés meg baromi jó ötlet, határozottan tetszik.

ogy 2010.07.05. 14:21:21

Rohadás jöjjön rá. :):):):):):)

Zotyó 2010.07.05. 23:15:51

@KG126:
Mindent megteszek azért, hogy szép, szebb legyen. :)

Nekem is tetszik, egy másik garnitúrával szeretném megvalósítani, de csak tudnám, hogy fogm szétszedni a lökösöket... :(
A bis lökös eleve közel van a kasznihoz, nehogy átalakítva. :)
@ogy:
Ha azon kéne vitatkoznunk ki foglalkozik többet az autójával akkor Te nyernél. :P Hétvégenként kevesebb, hetente egyszer van pofám kimenni, mert azért mégse otthon vagyok... Ha pám éppen nincsen ott akkor tudok haladni, senki se cseszeget, hogy pakolj már össze. :D
Lehet, hogy menthető, de már a lemezen kívül is látszik egy kicsit, talán eltávolítható, de akkor hogy lesz lefestve? nem akarom az egész ajtót újrafújni...
süti beállítások módosítása