HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2010.05.10. 20:19 Zotyó

Kisautó hazajött :)

 Megint nem írtam egy ideje, ez is több okra vezethető vissza, nem mentegezőtök. :)

Történt pár héttel ezelött amikor volt pár szabad órám, mondom nekiállok kipucolom a centrifugálszűrőt. Mikor kinyitottam a géptetőt, elborult az agyam, elhatároztam kiszedem a motort, mert annyira redvás... hú, iszonyatosan utálom ha valami koszos, ráadásul az enyém... Így nekiálltam leszedni a bowdeneket, vezetékeket..hátfal le.. emelő alá, aztán a csavarok néhol szopattak, néhol nem, de összességében jól ment, maximum a rutintalanság vezetett oda, hogy mire kompletten kiszedtem a motort+váltót 2 órába tellt, de eléggé bonyi egyedül, meg ilyet ezelött még nem csináltam. :)  Utána kiszedtem a tankot is, meg a fűtéscsövet, aztán otthagytam felbakolva a kocsit. A tankot majd homokszóratom+ alvázvédővel lefújom, a fűtéscsővel úgyszint szeretnék eljárni, a váltót azt lecserélem, vagy ha ráveszem magamat, lepucolom. A lengőkarokat ha lesz időm akkor átfestem, és szeretném majd alvázvédeni is a kocsit, ez kicsit odébb lesz, majd kitérek rá miért.

Autáni héten nekiálltam szétbelezni a motort, ez is gyorsabban ment, szinte már rutinosan, ilyet már csináltam, persze segítséggel, de most ment egyedül, úgyse lett volna ki segítsen. :D Mikor levettem a légszűrőházat, szomorú látvány fogadott, a hengerek alól folyt ki az olaj, így elhatároztam, ha már kiszdetem, szétszdetem, akkor megcsinálom rendesen... Így szétszedtem egészen addig amíg a blokkban csak a vezlánc+tengely+főtengely maradt, mert a vezlánc rohadt feszes, így nem kell cserélni, ránézésre a többi is hibátlan volt. Keresgélés közben jöttem rá, hogy nincsen Brigeciol otthon... De van benzin, jó lesz az is elkezdtem csinálni, meglepetésemre elég jól lehozza a dzsuvát, de vízzel nem lehet lemosni mint a brigeciolt, így rászárad folyamatosan... Meg nagyanyámék hátraküldtek a betonról, mert büdös benzinszag van... Itt természetesen még bonyolultabb csinálni, fel is cseszett rendesen... A vezláncon a víz amit ráöntöttem elkezdett berozsdállni, így elborult az agyam és teljesen kibeleztem a blokkot...

Most hétvégén sikerült szerezni brigeciolt így teljesen, ha nem is tökéletesen, de elpucoltam a blokkot, majdnem egész nap azzal szarosztam... sajnos fekete festéket is kellett vakarni a legelérhetetlenebb részekről, meg a felszedhetetlen beleégett olajat, amit semmi se szed fel... Így jövő hétvégén a küllemen lesz a hangsúly, valami drtótkoronggal megpróbálom olyanra megcsinálni, mint a másik blokk. A kábelköteget is kiszdetem, itthon elpucoltam, volt is belőle balhé, mikor hazajöttem alig találtam meg, mert persze a polski cucc mindenkinek útba van... nem véletlen nem hozok haza polskicuccot, amit lehetett kimentettem zuglóba.

Szomszéd szól, hogy van neki felnije gumival, nézzem meg. Megnézem, hát nem akartam elhinni, milyen mázlim van. :D 175/50 r13-as gumik, teljesen jó futófelülettel szinte új, de ez azért nem igaz, a felni is nagyon szép, tudtommal cinquecento sporting? felni. 30.at kérnek a 4db-ért, félrerakattam azért, ennyiért nem hagyom ott. :)

Múlt héten szóltak a fehér kiasutó volt "tulajdonosai", hogy el kéne vinni a kocsit, mert kell a hely, hát mondtuk oké, leghamarabb szombaton tudjuk elhozni. Nem volt idő kiváltani így maradt a vontatás... kicsit csalódott voltam, mert 90 ezer drága magyar forint kiadása után azért szerettem volna menet közben ülni a kisautóban... Szombaton délött kimentünk zuglóba, át a szomszdéhoz, az ő autójával mentünk, csak ott derült ki, hogy nincsen vontatókötél... végülis sikerült szerezni, kimentünk a Keresztúri úton, egész gyorsan végigmentünk, így eldöntöttük, hogy visszafelé a kiasutóval jövünk, lábon. :) Mikor odaértünk, már kinnt volt a ház elött a kisautóm. :) Kiszálltam, gyorsan odarohantam hozzá . :) Kijött a tulaj is, átadta a pótkulcsot, megkérdeztem van-e kezelési könyv, vagy valami esetleg, monfta, hogy egy pillanat, amikor visszajött a kezében egy kezelési útmutatóval és egy szervíznaplóval. :) Megörültem bizony ezeknek, főleg, mert erre a könyvre licitáltam éppen vaterán, legalább ezt az összeget is megspóroltam. :)

Hazafelé bártan helytállt a kisautó, keresztúrin kemény 70km/h-val jöttünk, kicsit mászik az eleje... meg észrevettem, hogy dől be a füst.. gyorsan elzártam a kis ajtót, otthon mikor megnéztem, sajnos hengerfejes a kisautó, furcsa kopogó hangja van emellett a kocsinak, ez részben gondolom az alacsony motorolajszintnek is betudható, illetve foggalmam sincsen, nem látok bele, így egyelőre hagyom a fenébe, a zöldet befejezem utána állok neki, mert 2 autó alkatrészeit nem szeretném összekeverni... Otthon azonnal kiszedtem a hátsó lámpákat, kipucolom az üreget, hát volt is homok benne rendesen, meg minden szar, kikotortam kézzel a nagyrészét, aztán felkapapartam ami letapadt és kiporszívóztam, sajnos egyik oldalt találtam rozsdást, ami ugyan kivülről nem látszik, de már javában dolgozik... a géptetőt elkezdtem polírozni, persze mindent leszedtem róla és alatta is políroztam, egész pofás így a színe, amúgy a kocsin iszonyat sok karc van és bebarnásodott a fényezés sok helyen... Visszapakoltam a piros-fehér búrákat, nekem ezzel nagyon tetszik. A vezető ülés rugói eltörtek, így azt is cserélni kell majd... Az ajtók beállításával foglalatoskodtam, ami részben sikerült, ezen annyira lógnak már, hogy nem lehet visszahozni egyenesbe... Ennyi történt, összeraktam amit kiszedtem, mert a héten eredetiségvizsga, illetve átiratás. 

Kérdezném a hozzáértőktől, hogy a hobbiautó biztosítást mennyi idő alatt lehet leggyorsabban megkötni, mert a héten lejár a határidő, az elbírálásról se jött még visszajelzés...

Képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Aprilis#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Aprilis2#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Maj?authkey=Gv1sRgCM7VucPqgYSpEQ#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Majus?authkey=Gv1sRgCK3sq_ir_cmAOg#

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr331990853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2010.05.12. 12:25:56

Na végre! :)

Fehéret ne is tessék basztatni. Egyben védjed le az alvázad, nyomjál bele egy valag üregvédőt, vidd el futóműveshez és élvezd. Képek alapján sajna annyira nem tökéletes, mint amennyire elsőre tűnt, de így is egy nagyon szép kisuató, amire csak vigyázni kell.

DDU-val meg hajrá, ha valami segítség kell, bátran szólj.

n_o_r_b_e_r_t_o · http://norberto.garageblog.net/ 2010.05.20. 12:40:16

Én jövők.
Irigység-faktor. : )
Már csak valami normális garázst kell találni. DDU-ról a régi képeket fel sem töltöd ide? Mit vársz tőle? Hiszen öreg… Ki lessz előbb kész a motorral?

Majd szed össze a vackaidat is amit szeretnél. : )

Zotyó 2010.05.20. 17:46:34

@ogy:
A fehéret kidobom a picsába... Igazából most esett csak le mennyi pénzt dobtam ki rá... Ennyiért, vehettem volna normális autót... Vagy egy biciklit..

OKés, majd ha úgy alakul szólok, alkatrész ügyben is lehet felkereslek majd. :)

@n_o_r_b_e_r_t_o:
Sztem nagyon nincsen mire irigykedned...
Garázs megvan, 100%, szal a fehérnek megvan a helye. :) A zöldnek ez elég lesz, több autót úgyse tervezek. :)
Már feltettem picasara. :)
Sztem nemtom, mert a hf-et el kéne vinnem síkoltatni, azzal is mire kész lesznek... De sztem én, mert most a fődarabok maradnak használt cuccok, így csak mosogatni kell 1-2 dolgot.

OKés, majd ha lejutok legközelebb viszem a lemezeket. :D
süti beállítások módosítása