HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2009.12.23. 10:26 Zotyó

évzáró 2009

Nagynehezen rávettem magamat egy újabb és egyben utolsó bejegyzésemre 2009-ben. :) Nem történt semmi különös, az autó megkapta a véglegesnek tűnő külsőt-belsőt, de azért még van mit alakítani. :)

Eladtam végre a Cosmic felniket, így nem foglalnak több helyet. :P  Gyula: megmértem, valóban 4x108-volt a felni, és egy escortra vitték, arra pont jó. Sajnos nem kerestem az üzleten, először az volt a terv, de nem jött össze, örülök, hogy nem buktam legalább rajta. :P

Egyik hétvégén, már régebben, elhatároztam, hogy felrakom a kipuffot. Megvolt az összes galvanizált szar, így semmi sem volt akadály. :) Elég könnyen ment hála a galvanizált cuccoknak, így a kipuffal gyorsan végeztem. Az autó akkor majdnem 2 hónapja nem volt beindítva, kipuff nélkül nem akartam, mert többet árt. Próbálom indítani, forog, de semmi... Apám elszaladt benyáért, mert a visszajelző már rég világított, gondoltam ez a baj. Benya betölt, ugyanaz, nem indul be, nem szívta az ac fel a benyát. Szerencsére volt egy gyári új elfekvőben, így a szar utángyártottat kicseréltem, persze kapott új tömitést, de a bakelit maradt a használt, mert az újban megszorult a lökőrúd. Ez után egy kis indítózás és voálá beindult végre. :)  ( azóta már megint nem üzemképes, az akku is lemerült....)

Apámmal kimostuk a szőnyegeket, így azok is elfoglalták végleges helyüket. Belül látszólag kész, de a hátsó oldalborítások hiányoznak, mert kellene elegant az autómata övekhez, de mivel nincsen, így csupasz lesz amíg nem szerzek másikat. Az ülések megkapták a nari pókom üléshuzatjait, amit alig találtam már meg, mert úgy be volt építve a szarok alá. :) Persze ki lett mosva, így nem olyan dzsuvás már.

Tavasszal szeretném lakatoshoz vinni a kocsit, hogy a lukakkal kezdjen valamit az alján, és azon gondolkozok, hogy érdemes lenne-e egyáltalán azzal a küszöbbel valamit csináni, mert már esztétikailag se a legjobb...

Nagymamám összekészített, egy dobozt tele apám régi cuccaival és mondta, hogy kidobja, ha kell valami akkor szedjük ki belőle. Éppen megyek ki amikor megpillantok valamit, egy váltógomb, nézem fsm, mondom dehogy nem lehet, jéé ez egy kispók. :D Nagy volt az öröm. :D Találtam még egy valami öregebb fiatból származó dudagombot is, de nem áll egyenesen a pók kormányán, pedig stimmel méretre.

Persze a vaterázás se maradhatott el. Szereztem 3 db kispókos bögrét és 2db kulcstartót, a kulcstartókkal nem találkoztam még, így kép sincsen. :) 1-2 alkatrészt is beszereztem, ami így utólag rossz üzlet volt, de mostanában ez van. :( Megjött a Retroautók, persze a 4-5 számot küldték, az első 3 sehol, pedig régen lemondtam az előfizetésemet. Aztán írnak, hogy fizessem be az első 3 számot. Hú akkor aztán már nagyon felhúztak. Kicsit visszafogottam megpróbáltam írni nekik, aztán felajánlották, hogy megvehetem utólag az első 2 számot darabjáért 2500-at kérnek, mondom akkor....  Szal remélem mostmár nem kűldik ki, mert be nem fizetem.

Hétvégén kivittük a festékvastagságmérőt és lemértem, hol mennyi gitt és festék található, nagy meglepetés nem ért, mert ott akadt ki a műszer ahol tudtam, hogy gittelve volt. A tető tuti cserés volt, ezt már senki se vonhatja kérdőre, azt mondjuk nem értem miért gittelték vastagon az ajtót belülről, amikor egyszerűbb lett volna cserélni...

Kaptam fatertől egy piros elegantot, így összeszedtem a cspatot. :) A papír makettet egy évig csináltam bő megszakításokkal, az elegantosítását 5 éve csináltam, szal látszik, hogy eléggé egyszerűen van megoldva. Már elajándékoztam, így nem képezi a gyűjtemény részét. :) :( Lehet egyszer nekiállok és visszaalakítom egy kisműszerfalasra és az én pókom mintájára készítek egyet, de ezek csak tervek. :P

Összefoglaló 2009:

elmondhatom végre, hogy van polskim, igaz sokat szenvedtem elötte érte, de megérte, mert van már egy pókom és ez a lényeg. :) Igaz alkatrészeket nem vettem annyit mint tavaly, mivel egyre csak fogynak az eladó alkatrészek. Sajnos egyenlőre nem engednek több alkatrészt, pedig már egy másik autó is be van szervezve, de erről még nem tudnak sokan. :) 

Tervek 2010:

Jövőre remélhetőleg eljutok pár találkozóra SAJÁT autóval, de kitudja. :D terveim között van az is, hogy kimegyünk lengyelhonba nyáron, egyszer tuti megyünk, de nem polskizni, hanem rally vb-re, és remélem lesz egy alkatrészbeszerző út is, mert elkeseítő mennyire nincsen itthon alkatrész és ha van az akkor drága, vagy szar minőségű. :(  Szeretném jövőre az autó állapotát tovább javítani, mint már az elöbb elmített kis lakatolás, erre a kocsira sokat nem akarok költeni, max küszöbcsere lesz. Teljes alvázvédés, üregvédés, tankcsere és teljes motor-váltó pucolás is. Ja persze szeretném, ha átiratódna a kocsi is, ha megérkezik a törzskönyv végre. Ezek után akár műszaki is szóba jöhet, attól függ, mennyire marad pénzem. És elkezdek nézelődni, egy hibátlan vagy nagyjából hibátlan karosszériás kisműszerfalas után, vagy kúpos után, attól függ milyet találok. A zöld mindenképpen megmarad, egyre jobban szeretem, ragaszkodok hozzá. :)

Képek:

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009nov#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2009Dec#

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr931617491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2010.01.14. 16:38:50

Jó az a váltógomb, de kocsiba tuti nem raknám be. :):)

2010-re tervek: olajteknő csere. :):)

Amúgy csak ismételni tudom magam, hihetetlen, mennyit fejlődött a kocsi mióta Nálad van. :)

Zotyó 2010.01.14. 18:19:49

@ogy: Szerinted én betenném? :) Soha! :)

Óóóó az is tervek között van, de majd egy normális motormosást is tervezek, ha kikerül tavasszal az autóból. :)
Meg ugye még egy normális új teknőt is akarok venni. :)

Köszönöm szépen az elismerő szavakat, minden erőmmel azon vagyok, hogy minél szebb legyen az autóm, az ízlés határain belül. :)
Sajnos az előző gazdi nem sokat foglalkozott vele. :( Már megint szólok szerintem Zsoltinak, hogy a törzskönyvet csináltassa már meg, mert fél éve kifizettem neki, így átíratni se tudom a kocsit. :S

ogy 2010.01.19. 15:19:25

@Zotyó:
Polcra/ vitrinbe ellenben hibátlan. :)

Továbbítom KG-nak, mert ő szokott még kommunikálni Zsoltival. :)
süti beállítások módosítása