HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2010.08.17. 22:55 Zotyó

Ennek soha nem lesz vége...

 Megint lutsa voltam blogolni, de majd most. :)

Belső tér: Gondoltam egyet és kiszedtem a kárpitokat ehl-ből, mert rohadt koszosak és azért kiváncsi voltam mi van alatta. Sok rosszat nem kaptam, szerintem én szedhettem ki először, mert az összes patent megvolt mindenhol. :) A doblemezen 1 helyen találtam rohadást, amit kijavítottam amennyire lehetett. A jobbos ajtószigetelés leszedése után kaptam agyfaszt, tiszta rohadás, amikor bal oldalt, szinte semmi... Azt is lekezeltem, a rozsda kicsiszolása után, persze, majd egyzer rendesen mindent meg kell csinálni rajta, de ahhoz nincsen se lelki erőm, se semmi... A kárpitokat azóta se mostam ki, nem merem mosógépezni, mert a doblemez kárpitjait betettem, de elég szarul néznek ki, így inkább kézzel kimosom majd.

Krómlökösök: Mivel a műanyag lökösöket szétszedtem felújításra, kell valami a kocsira, műanyag van, de az milyen snassz már. :) Bist, soha nem raknék ilyenre, így maradhatott a króm. Ugye volt 1 pár új, de azt eszembe sincsen kocsira feltenni, így vateráztam egy hátsót, nem tökéletes koránt sem, de átmenetileg megteszi, az első az eléggé tökéletes, pedig használt. :) 

Hf töm csere+ csinosítás: Nagyon idegesített milyen dzsuva van a motortérben, nem akartam kinyitni a géptetőt, nekem nem lehet ilyen redva kocsim. :P Aztán nem szimplán a pucolással kezdem, mert tudtam, hogy hengerfejes a kocsi, így ha már a motortérben járok, nekiállok és megcsinálom az egészet. Centrifugálszűrőben elég szép dzsuva volt, ezt se tegnap takaríthatták utoljára. Sorban minden alkatrészt pucoltam, mostanra szinte csak benzint használok, mert hihetetlen módon leoldja a dzsuvát, amikor a brigeciol küszköd. :) Hengerfejet leszedtem, nem gátas semmi szerencsére, de a tömités elég szépen átégett már, persze ha már így leszedtem mindent, elmostam amennyire lehetett. ( melyik szerelő csinálta volna ezt meg? :D) Furulyacsövekből megkapta az akkor egyetlen galvanizált garnitúrát, amik elcseszett rondák.. :) Szerintem lehet gyári furulyagumikat kapott, pasztám nem volt, így nélküle raktam össze, 6 km után még nem ereszt. :D Természetesen olajat is akartam cserélni, nagynehezen csak a báró-kerben kaptam shell helix-et, így ott vettem meg. Olajteknőt is cserélek mondom, mert rohadt az előző, gondolkoztam, feltegyen az újat, amit dudura vettem, vagy egy feketét, de horpadtat, úgy döntöttem utóbbit, mert már így is mindenből a jobbat kapja ehl. majd késöbb kap egy újat, ah sikerül szerezni hozzá. ha már lent volt az olajteknő, megnéztem a láncot, hát szépen lógott, mondom leszarom, majd legközelebb.

Próba az indításra: Öszze is raktam mindent, mondom egy próba indítás, forgatja, de semmi... jaj erre vártam... most jöhet, mi lehet a baja? Minden! Najó, szépen sorban: Szikra van? nincs. Gyertyából, gyertyagumiból jó volt fennt, tuti, trafó az biztos jó, úgysincsen másik. Elosztóból nem akartam újat betenni, de semmi szikra... Aztán Norberto átjött segíteni megoldani a nagy problémát. :) Elosztóból aztán kapott egy gyári újat, amit sajnálok bele, de ha van akkor miért ne legyen benne? :) Próba, nemjó, semmi szikra... Trafó lehet csak, éppen odanyultam amikor hozzáért a kezemhez a kábel, olyan forró volt, hogy elkaptam hirtelen, mint kiderült rossz helyre köthettem be. Nembaj, nem történt baj ez a lényeg, balfaszságokat el fogok követni még néha. :P  Vissza a duplatrafó, semmi, pedig elötte ment azzal... Mondtam, hogy valami oxidálódott perselyszerűség esett ki, el is dobtam valahová múltkor, azt hittem valami kokányság, mint kiderült a trafóé volt..., hát ez szopatott eddig. Kapott egy régi fajtát, persze gyári újat, azzal érdekes azonnal beindult, de nagyon nem tetszett a hangja...

Vezlánc csere: Egy kis gyújtás állítás után jobb lett, de rohadtul csörgött a motor.. mondom szép, 80 ezer után kuka a motor... Lehet a lánc lóg ennyire, hogy belever a házba, Norbi rábeszélt, hogy cseréljük ki, hát jó keressünk valami láncot, volt utángyártott, meg gyári új... Gyári újat nemigen szerzek, így azt nem akartam belerakni, de a szar utángyártott egy ilyen autóba akkor se való, aztán nagynehezen rávettem magamat, hogy a gyárit tegyük fel. Na megint hátfal le sokadszorra, olajszürőben volt már egy kis dzsuva megint, sebaj, ki lesz pucolva. Termosztátház levételekor vettem észre, hogy el van repedve... óóó szidtam akkor rendesn, hogy ez zörgött annyira... Nem baj, már kicseréljük azt a láncot, akármi is jön közbe. Leszedtük a fedelet, hát most szedtük le először amióta a gyárban összerakták. A házba már belevert annyira lógott, tényleg csereérett volt. Amit észrevettem még: ez a shell olaj tényleg rohadt jó, a lerakódásokat leoldja teljesen, egy rongyal le tudom törölni, amit azelött benzinnel nem tutdam leoldani. Persze minden el lett mosva itt is, összerakva, elég pofás már a motor és a motortér látványa, elégedett vagyok, ami maradt a motortérben, azt polírral selehet leszedni, így az ilyen lesz. Próbaindítás, beindult, nagyon szép hangja volt, végre. De nehezen indult, merült az akksi, nem töltött alapjáraton, aztán a sok variálás után 1 kis hézagoló maradt az ékszíjnál , így töltött alapjáraton is. De valami így is csörög, kopog a motorban, vagy csak én vagyok ennyire hülye. De a zöldnek sokkal szebb volt a hangja. 

Bringa: Elhatároztam, hogy másik bringát akarok venni, Eleve monti fölösleges városba, hegyre aszvaltgumival amúgy se járok már, meg a súlya volt még nagyon zavaró.. 17 kiló teljes felszereléssel. 3 évig szolgált, ezalatt 4500 km-t tekertem le vele, utóbbi honapokban 700 km-t mentem vele havonta, így egyre többet bringázok. Lemostam zuglóban, talán ennyire tiszta soha se volt még, nagyon tetszett. Fel is raktam vaterára. El is vitték 54-ért, többet is kaphattam volna, de meg voltam őrülve, hogy másik bringát akarok, persze amit akartam közben megvették. Így bringa nélkül vagyok még mindíg, nagyon nem bírom már. Hiányzik a mozgás. Most eljárogatok ilyen-olyan csöves bringákkal, de kéne egy gyors, könnyű országúti jellegű bringa.

Dudu: Vele is foglalkoztam egy kicsit, a belső teret összedobtam, mert olyan volt, mint a hányás, Gyulától boltolt elegány oldaltakarókat installáltam, kapott fekete kapatartót is, illetve egy hibáltan szép pereckormányt is. Szélvédők cserések voltak, hoztam is bontóból, hátsó nem fűthetőt, meg egy elsőt ami gyárilag zöld csíkkal készült. Utóbbit berakáskor berepesztettem... Elöbbit sikerült viszont betenni. Próbálgattam a hátsó lámpákat: Elegant, Gyári, bambino, esetleg majd piros fehér, de újfajta lámpatest eleve kizárva. Egyelőre kapott egy gyárit, elég szépre sikeredtek, pedig mindenből volt új, de itt is csak használt cuccal dolgozok. :)

Galvanizálás: Megint esedékes volt egy galvanizálás, össze is szedtem amit el akartam vinni, megint egy rakás vacak összejött, elvittük, késöbb 3 hérte lettek készen vele, amikor 3 nap alatt megcsinálhatták volna, mind1, nem szidom őket, mert nagyon korrektek, viszont az idő az pénz. A minőség elmaradt a múltkoritól, pedig Én se koszosan viszem oda a csavarokat. :) Kaptam olyat ami nem az enyém és el is tünt pár dolog ami az enyém volt... VOLT... Ez a legnagyobb baj. Illetve a másik kiakasztó dolog, tavaly minden nap 1 hétig délutánonként, fűztem fel a csavarokat. Erre ők leszedték az egészet és egy zsákba ömlesztve kaptam vissza... Idén nem basztam el az időmet ilyenekre, fagyisvödrökbe vittem őket, de mondtam, hogy lehetőleg a 3 vödörben lévő cuccok oda erüljenek vissza, jó persze igen, aztán 1 héttel késöbb, már nem garantálták... mondták, hogy felfűzik, de az drága lesz, hú akkor felment a pumpa, ellmondtam, hogy tavaly, a fordítottját játszották el velem... Totál hülyének nézik az embert.

Bontójárat: Voltunk Kisbödivel bonciban, volt egy 82-es, aminek örültem nagyon, meg 2 nagyműszeres amit leszarok már. a kisműszeres kicsit le volt rabolva, de nem hollósan, így bőven volt olyan amit kerestem. :) De a véleményem nem változott arról a bontóról, senkiházi egy banda az egész, soha többet nem megyek oda... fulladjanak meg a sok vashulladék között...

Átiratás: Ugye a kocsit, májusban elhoztuk, az adásvételiben is ez a dátum szerepelt, akárhogyis, 2-3 hónap eltelt azóta, ugye én sürgettem az átiratást, mert 15 letelik, mgebüntetnek, hát kb 3 hét volt mire nagynehezen lett biztosítás a kocsira. Apám mondta, hogy az átiratással foglalkozó ismreős szerint ráér ne foglalkozzunk vele, én baszogattam apámat, de nem foglalkozott vele. Most pár napja jött a levél az önkormányzattól, hogy eljárás van, meg 3 napon belül irassuk át a kocsi, meg majd a büntetés... egy elolvashatatlan dátummal a végén... Ma elvittük eredetiségvizsgára.Elötte lemostam szépen, mert fél centi por állt már rajta. Odaúton "kertek alatt" mentünk, nehogy rendőrrel találkozzunk, hát nem megy annyira mint kéne... 4.-be elfogy az ereje teljesen, csak 3-ig lehet felváltani, karburáor is szarakszik. Mondták, hogy csak úgy megy az átiratás, hogy van vizsga... mia? mondtuk, hogy rohadtul nem lesz használva, eleve nem vizsgaképes a kocsi... Mondták, hogy az eredetizségvizsgálat, holnapra, talán kész lesz... fasza, aztán ők nem tudják átiratni az érkezett levél miatt... csak a zuglói okmányiridában lehet megoldani... első szabad hely szept1.-én lesz, hopáá az is bő 2 hét még, és akkor esetleg át lesz iratva a kocsi... és ezek után még se vizsga semmi... ennyi bajlódást azzal, hogy a átiratódjon a kocsi... arról nem is beszélek, hogy egy ilyen kocsinál megközelíti, vagy átlépi az átiratás költsége a vételárat... elcseszett egy ország ez... Minnél több pénz kihúzzanak az emberből...

Képek: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Julius#

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr22229253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2010.08.26. 12:06:48

Te vagy az első ember, aki alaposan tud szűrőt pucolni. :)
süti beállítások módosítása