HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2011.06.24. 09:46 Zotyó

Itt az idő, most vagy soha!

 

 Egy ideje nagy csend a kocsi körül, ennek oka az, hogy megfogadtam, akkor írom a következő bejegyzést, ha járóképes az autó. 

Motor:

A motort több mint egy éve szedtem ki azzal az okkal, hogy olajos, nekem nem tetszik. Ebből végül az lett, hogy teljesen szétszedtem és generáloztam végül. Új alkatrészt nem szántam bele, végül elég sok új vackot kapott, de kihoztam 30-ból az egészet, szóval nem volt drága. Sajna sokat állt, gyűrűösszehúzó hiányában, de mikor meglett az is, lehetett összerakni. Akkor derült ki, hogy ovál az egyik hajtókar, így az cserélve lett, az új gyűrűk felrakásakor eltört az egyik olajáteresztő, később a másik is.. silány minőség... Mikor be lett rakva a motor, akkor derült ki, hogy szorul, de nagyon. Ez belátható annak a baklövésemnek, hogy nem néztem meg mikor raktam össze. Ezek után újra lehetett szétszedni a motort, de már nem szedtem ki, legalább azzal ne pöcsöljek. Szétszedéskor tényleg a gyűrűk voltak a hunyók, raktam be helyette Godazetet, bereszeltem most és nagyon szépen átforog. :)

Végső összerakásban Norberto volt segítségemre, így 1 nap alatt kész lett a kocsi, nekem ez több nap lett volna. Miután sikerült jó akksit szerezni jöhetett a próbaindítás, mondanom se kell, nincs annál nagyobb öröm amikor azonnal beindul. 2 forgatásra szívta a benyát, 3.-ra beindult. :) Olyan hangja van, amiről régóta álmodtam. Semmi mellékes zaj, gyönyörű. :)

Futómű:

Az összes összekötőből kapott újat, kormányművet végül pucoltam és egy tömítés csere és új olaj után mehetett vissza, persze ez a gyakorlatban nem volt ilyen egyszerű. Most olyan tekerni, mint egy szervós gépet. :)

Nagy pillanat:

Végül, 2009 augusztusában mikor beállt az udvarba, nem mozdult egy centit se, de közel 2 év után újra kijött onnan. :) Próbakör viccesre sikeredett, mert a kútnál lefulladt, az ac-k szopatnak amióta polskisok, nem volt a kezemben még egy épkézláb darab. Egyik nyomja ki a benzint, másik nem szív... Hát ez se szívott, viszont szivatott. maradt a hazatolás, miután a kerekek is beálltak, eléggé hülyén álltak a kerekek, de korrigáltam már. tegnap vásároltam egy gyári új ac-t, már nem érdekelt mennyibe fáj, csak legyen jó. Hát egy szavam se lehet rá, hiszen hibátlan. 

További tervek:

A kocsi megy jövőhéten eredetiségvizsgára, utána keresek valakit aki megcsinálja a likakat és ha minden jól megy, már tényleg ellököm műszakira, így 2 év után.

Jogsit csinálom, viszont ráfáztam vele rendesen, annak beláthatóan, hogy az interneten leírtak egyáltalán nem egyeznek az autósiskolában elmondottakkal, nevet direkt nem írok... 5 hétig tart mire sikerül majd kreszből vizsgáznom, amikor én mondtam, hogy akár jövőhéten is mennék már... örülök, ha nyár végére lesz valami a kezemben.

Nyári talin szeretnék ott lenni, a legjobb lenne saját kocsival, ami még eléggé lehetetlen, de rajta vagyok az ügyön. :)

Képek: 

https://picasaweb.google.com/117792157214639482861/2011Junius#

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr273008009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2011.06.24. 15:47:09

Turtle wax cucc bevált? Olyan, mint amit mondtam?

B50-es csavar nem való egy 86-os motorba, tessék nekem adni. :)

Amúgy gratula, csinos lett!

n_o_r_b_e_r_t_o · http://norberto.garageblog.net/ 2011.06.25. 01:03:29

A Turtle wax nálam is bevált.

Jövőhéten viszem a fűtésdobod! :)

Még mindig előrébb vagy.

Zotyó 2011.06.26. 20:15:39

@ogy:
Igen, könnyű vele nagyon dolgozni, megérte az árát. :) Köszi a tippet. :P

B50-es milyen évjáratba való? :)
@n_o_r_b_e_r_t_o:
Várom már. :) A turtle kellene majd vissza, mert ddu-nak matt a lököse. :)

Mihez képest? :D

ogy 2011.07.01. 15:00:51

B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :)
süti beállítások módosítása