HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2009.08.27. 20:07 Zotyó

az a fránya rozsda...

A héten minden nap szerencsére tudok foglalkozni a kispókommal szerencsére, bár mától egy ideig takarékon lesz a dolog, mivel kezdődik a suli...stb. :(

Egyik nap elszaladtam bontóba, vettem egy oldalkárpitot, ami késöbb kiderült, hogy festékpöttyös.... na mindegy és kardánalagút borítást és jobb oldali visszapillantót is elhoztam. Aztán elszaladtam a tecsóba polírozó pasztáért, hogy végre nekiálhassak a polírozásnak. :) Találtam szerencsére, pont az uccsó darabot hoztam el és nézelődtem még és vettem egy rozsdagátló alapozót is, hogy majd a rozsdátlanított részeket lekezeljem. A pénztárnál 2780-at kértek, nálam meg csak 2750 volt, mondom, basszus de lúzer vagyok, 30 Ft kellene már csak, de szerencsére a pénztáros odaadta, mert szépen mosolyogtam.:D

miután hazaértem, azonnal nekiálltam a polírozásnak, ami elég nehézkesen ment, mert nemtom hol van a polírozó gépünk és ahogy a leírásban volt az szart se ért, mert maszatos maradt utána, így egy sokkal macerásabb módszerrel sikerült csinálnom, amivel néhol még így se sikerült elénem, hogy ne legyen csíkos..... most már csak a tető és a mocitető maradt, meg 1-2 helyen javítani a csíkokat...:(

Ezután következett a rozsda eltüntetése: a fényszóró fészekkel kezdtem, ahonnan a hosszabbító megtalálása után a drótkorongal könnyedén eltüntettem. :P aztán az ajtó, ajtókeret, motortér és a padló következett, ami később sok fejfájást okozott....:( A doblemezen volt egy szép rohadás és az illesztéseknél felszddtem azt a trutyit és alatta szép rohadásokat találtam, amit a későbbi csiszolások alkalmával szépen kipotyogott a maradék "lemez" és láttam alatta a szép betont... ezeket is szépen körben felkapartam a rohadások széléig, lecsiszoltam és alapoztam őket, persze jó vastagon, nem sajnáltam rá az anyagot...:P

miután megvoltam ezekkel, egy szép állapotú bontott h4-es fényszórót kapott a törött helyett, a másik marad egyenlőre, mert az összes fényszóróm sima.... a mögöttük lévő keretből az egyik új a másik bontott... majd később cserélem őket, a szempillák nem kerültek vissza, mert a szar utángyártott homlokfalba nem tudom beleerőszakolni kerettel együtt, így azok nélkül lett összerakva. Az indexeket is visszapakoltam fehér búrával, ságra izzóval, új tömitéssel. Persze tökéletesen működik minden! :P(kop-kop)

Vittem másik kormányt ki Zuglóba, hogy felrakjam, de ha már leszedtem, akkor a kormánykapcsolóból kapott egy vadi újat, a gyújtáskapcsolót is cseréltem volna újra, ha nem lettek volna beletörve a csvarok.. így azt csak políroztam. a kormányburkolatot műanyag ápolóztam, hogy szép legyen, aztán mindent vissza és tökéletesen működnek.:P

Egyenlőre kb. ennyi, lehet elfelejtettem valamiket..

a képek itt: http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/Rozsdatlanitas#

 

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr931342651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2009.09.03. 12:26:11

Szerintem az még gyári homlokfal. :)

Amúgy jó látni, hogy Zsolti kocsija jó kezekbe került. Sok sikert hozzá, melód lesz vele bőven. :)

Zotyó 2009.09.03. 17:04:32

ogy: Köszönöm, hogy benéztél a blogomra, ez nagy megtiszteltetés számomra!:)
Amúgy most, hogy mondod lehet, hogy gyári, csak azt nem értem, hogy a festék miért jött le ilyen könnyen, a másik, hogy miért fényezték át....
Szerencsére a homlokfal nem cserés, de mind a 2 bal sárvédő igen, mind2 küszöb, lehet a belső k. is és a padlót nem szeretném kompletten cserélni, így az csak javítva lesz. Most is azért csiszoltam ki, hogy ne rohadjon tovább, mert a végén elfogy a kocsi. :D

Én is örülök a kocsinak, nem gondoltam volna, hogy ezzel a cetlis dologgal lehet autót venni:) (Egyszer már hagytam egy garantáltan 20 ezret futott polskira ilyen cetlit, de gondoltam, hogy nem hívnak fel..) Mondjuk írtam a papírra, hogy felújításra szeretném, és nem bontásra, lehet ezért kaptam meg a kocsit. Most egyenlőre egy korrekt autót akarok belőle, aztán majd pár év után, ha lesz rá pénzem akkor ki lesz lakatolva és fényezve is, akár most is meg tudnám csináltatni, csak nem szeretném, hogy a minőség rovására menjen.

Köszönöm a bátorítást, meló az tényleg lesz vele, bár most elég kemény a suli és időm nem fogja engedni, hogy foglalkozzak a kocsival, de szünetekben remélem lesz időm rá:)
Amúgy valamikor megskubizhatnád a kocsit, te azért jobban értesz hozzá, hogy mennyire kellene majd lakatolni ...stb

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2009.09.09. 15:58:00

Örülök, hogy féltő gazdához került Zsolti kocsija, mert nagyon sokat próbáltam rábeszélni a srácot, hogy csináljuk meg, műszakiztassuk le, de nem volt hajlandó foglalkozni vele.
Te már nagyon sokat haladtál a rendbetételével, ez becsülendő, és meghálálja majd, mert sztem ez a zöld egy nagyon jó kocsi volt, és ahogy látom, lesz is.
Csak így tovább!

A külső hibajavításokra érdemes 2k-s színt kevertetned 1-2 decit. Pár ezresből kijön, viszont cserébe nem éktelenkednek majd a piros foltok a bódén, illetve tisztességesen védi a felületet, az alapozó erre kevés.

A homlokfala gyári, a szempillát nehézkes alapból bepaszírozni. Fényszóróval együtt próbáltad gondolom.

Zotyó 2009.09.09. 16:29:50

@KG126: Örülök, hogy te is benéztél hozzám!:)
Én csodálkoztam rajta, hogy a háza előtt parkolt a kocsi és nem nagyon gondozta, én nem bírnám ki, ezt nem lehet megunni! ;)
Én is remélem, hogy jó autó lesz belőle, a lakatolástól nem félek, de sajnos a jobb oldala eléggé eldeformálódott, az ajtónál nagy a hézag, a nyitható oldalablakot pedig nem lehet rendesen becsukni....
Nekem nagyon tetszik ez a szín egy ideje ilyet szerettem volna, nem gondoltam, hogy mégis ilyet szerzek:) A tiédnek is ilyesmi színe van nem? :)

Amúgy amikor jártam a garázsban kérdeztem, hogy miért nem BIS lököst teszel rá, nagyon nem értettem minek az a kislökös, de miután kész lett a kocsi, nagyon mutatós a gyári lökösökkel!:P Én is elhatároztam, hogy a gyári kinézetre törekszem!:) hátsó lököst majd bontózok, bár kicsi az esély rá...első talán még elmegy, abból is kéne másik...
Köszönöm a jó tanácsokat!:) Én majd később fogok belekezdeni, amin te már túl vagy, bár ilyen igényesen biztos nem lesz megcsinálva. :D
Majd jövő nyáron lehet, hogy megfűzöm fatert és ha lehet akkor kimegyünk veletek lengyelbe, mert sok olyan dolog kéne ami itthon nincsen, vagy drága...ja és ti tudjátok már a jó helyeket;)

Ja ezt már másik is mondták, hogy kevertessek színt, de nem tudom milyen színt mondjak a festékesnek, hogy olyan legyen mint a kocsi színe. Illetve még azt se tudom hogyan fessem le, már alkarészeket festettem, de a karosszérián azért más....

Az azért szerintem nagyon durva, hogy gyári még, azért ez nem sok kispolszkiról mondható el... remélem ez így is fog maradni, és nem lesz törve a kocsi! :) Mondjuk a köv. 2 évben biztos nem mivel nincsen jogsim és utána is hobbiautónak lesz tartva bár ez még messze van...:P

Igen azzal próbáltam, de mivel elsőre nem sikerült, inkább hagytam...:) Amúgy, hogy jobb? szempillával vagy anélkül?
Szerinted érdemes lenne leműszakiztatni?
Üdv!

ogy 2009.09.09. 17:07:34

@Zotyó:
Helyileg merre vagy amúgy?

Fórumba anno dobhattál volna képet a kocsiról, akkor egyből tudtunk volna adni egy számot.

Amúgy az egyik legjobb évjárat az 1986-os. :)

Zotyó 2009.09.09. 17:28:35

Én belvárosi vagyok, de a kocsi a nagyszülőknél a XIV. kerben van.

Igazából egyáltalán nem gondoltam volna erre, hogy egy klubtagé a kocsi..:P

Igen ezt én is vallom, az előző pókom is 86-os volt!:P bár annak az állapota elég redva volt, de ingyen megérte. :)
Most egy ideig 80 előttit szerettem volna, de a sors úgy hozta, hogy egy 86-os gazdija lettem!:) vagyis papíron nem a mi tulajdonunk még...

A tied is 86-os, mégis nagyműszerfalas volt? Ez hogy lehet?

ogy 2009.09.13. 22:49:04

@Zotyó:

Előző tulaj teljes egészében 89 utánira alakította. (Díszléc, kulcsos indítás, nagyműszrfal...) A vicces, hogy anno pont ez tetszett benne. :)

Zotyó 2009.09.14. 19:59:40

@ogy: Nem tudom, de én nem alakítottam volna át, ha tetszett volna se, inkább veszek egy nagyműszerfalasat!:D
Régebben én is nagyműszerfalas rajongó voltam, de mostmár rá se nézek!:) kisműszerfal a király!:) Érdekes, hogy mennyire változnak az ízlések! :)
süti beállítások módosítása