HTML

kispolszki felújítás

A Blogom célja, hogy kispolszkijaim felújítását dokumentáljam. DDU-138 f.rendszámú kisautóm érkezett elöbb(nem az első polskim) ezt fogom szaladgálós autónak használni, komolyabb terv nincsen, meg szeretném őrizni állapotát, illetve javítni. ;) EHL-370 f rendszámú kisautóm érkezett késöbb, igaz majdnem 3x annyit fizettem érte, de az állapota tükrözi ezt. :) Ezt fel szeretném idővel teljesen újítani, inkább nyáron, szép időbe szeretném használni.

Friss topikok

  • Bebútorozlak: Hello! Nagyon bírom a blogod. :) Szerettem volna írni privátban, de nem találtam elérhetőséget, s... (2012.07.15. 19:39) végre minden sinen van!
  • ogy: B50 még 84-es kocsiban lehet. Utána már csak B5.8. :) (2011.07.01. 15:00) Itt az idő, most vagy soha!
  • n_o_r_b_e_r_t_o: Tényleg mindig az idő hiánya lép fel minden téren... Nagyon jó az ülés tartása, kényelmes. :) (2011.04.10. 10:06) Alvázvédés
  • n_o_r_b_e_r_t_o@citromail.hu: Öröm ,hogy sikerült... :) (2011.01.16. 21:05) Újra itt
  • kisbödi: @Zotyó: maga a házzal annyi baj történt h az eggyik csavar beletört:-( viszont a hátsó menetes... (2010.09.20. 19:07) Sok alkatrész és váltó pucolás

Linkblog

2010.03.22. 18:39 Zotyó

új tappancsok

 Közel 1,5 hónap kihagyás után újra írok. :) Igaz nem azért mert nem volt kedvem (ez is közrejátszott), hanem nem történt semmi érdekes. :)

Jártam megint Norbiéknál, igazából sokat nem csináltunk, én pucolgattam az alkatrészeket, addig Norberto kapargatta a kisautóját. Persze még megcsodáltam a sok ritka cuccát, amit nemrég szerzett be. :)  Gylachoz is átmentünk, válogattunk a "szarjai" közül, találtam 1-2 dolgot magamnak, ha nincs is sok értelme jó lesz tartaléknak.

Bontóba is jártam, igaz, hogy volt 4db polski bennt, de valaki(Hollo :D) kellően lerabolta már őket, így nagyon semmit se találtam, a csavarok is eltüntek amik kellettek volna a kocsikból... Bár így is szereztem 4db dísztárcsát nagy szívás után majdnem rámdölt a kocsi amikor szedtem le őket... :D

Zöld kisautóra is jutott idő, rohadtul elegem volt már, hogy több mint 2 hónapja nem indul be, az ac-t megcsináltam, benzint szívja... de akkor se akart beindulni... gyertyákat egy kis segítséggel kiszedtem, be az újat, láss csodát beindult. :) Végre képes önerőből is mozogni. :) A hiányzó csvarokat pótoltam ahol nem volt, jobb oldalon is van visszapillantó, mert van már csavar. :) Motorteret is véglegesen befejeztem, erről mondjuk nincsen kép. Installáltam a zelmot r2-es fényszórókat, amiket sok szívás árán tudtam belülről megpucolni, de ha ez nem lett volan elég nagy szopacs, az, hogy a helyére kerüljenek, beletellt vagy 2 órába.... Ugyanis anno szépen összecsukták a kocsit, és szempillával eleve lehetetlen betenni a fényszórót, és amúgy is ferde az egész. Itt jelent meg a kalapács és izomerő, mire siekrült olyanra alakítani az elejét, hogy beférjen a fényszóró és ne legyen annyira ferde... végülis szerintem hülyeség volt r2-est betenni, mert gyengébb, de nekem így tetszik. :)

Mivel a fehér kisautó megvásárlása után nem maradt nagyon pénzem, így nem is tudtam költekezni, alkatrészbázisom nem bővült...

Szokásos esti elfoglaltságom közben, keresgéltem a neten alkatrészek után. Megakadt a szemem egy pár darab kereken, fiat felnik, 175/50 r13-as gummákkal, egész pofás áron. Igaz nem volt rá keret, de lebeszéltem, hogy kell, megyek majd hétvégén. Addigra összeszedtem a pénzt, el is mentünk, kiderült apám ismeri a fószert régebbről... :D Egy veterán megszállott, különösen fiatokkal foglalkozik. 2db felni új még, azokon a gumik is szinte újjak, 2db festéksérült egy kicsit, és kopottabbak a gumik, de nálam pár évig kibírják még. :D Rohadtul örültem nekik, másnap fel is próbáltam a kocsira. A hátsó lengőkar és a gumi között kb. 1 mm van... éppen, de elfér. Nekem tetszenek a felnik, de ültetés nélkül nagyon bután áll a kocsin, így következő feladat, beszerezni első-hátsó szép állapotú rugókat, aztán elvinni kovácsoltatni, ez nálam kb 1 hónapig bőven el fog tartani.

A fehér kisautót megvétele óta nem is láttam, nem is ültem még benne, szerettem volna, hogy legalább műszaki lejárta elött menjünk vele egy kört, de fater nem akarta... így baszhatom, ráköltöttem egy rakás pénzt, de kb mintha kidobtam volna az ablakon... kicsit csalódott vagyok e miatt... de tavaszi szünetben ha törik, ha szakad kimegyek a kiasutóhoz meglátogatni, kicsit kiganézom max.

 videó az indításról: https://www.youtube.com/watch?v=D2Zz1l8AyVo

Képek: 

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/KromLokosProba#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Februar#

http://picasaweb.google.hu/veghzotyo/2010Marcius#

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://p126.blog.hu/api/trackback/id/tr131860281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2010.03.22. 23:03:40

Felnik kurva szépek és a gumik is jó retrósak. Mondjuk DOT szám alapján nem újak, szóval csak óvatosan velük. :):)

Fehérre meg jut majd idő, no para. :)

hollo133 2010.03.23. 08:55:38

Miért gondolod, hogy csak én lehettem aki "kellően lerabolta" ...
Sokan mások is bemehetnek, aztán majd rájuk dől egy kocsi, kártérítést követelnek a baleset miatt a bontótól, a főnöke pedig majd megtiltja ezután a bemenetelt, mint annyi más nem pesti bontóban már...

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2010.03.23. 10:20:02

Felnik nagyon szépek, és jól is állnak a kocsin.
Nem is tudtam, hogy BFGoodrich-ből is van/volt 175/50. :)

Zotyó 2010.03.23. 16:01:37

@ogy: Igen, nekem is tetszenek, közelebbről nézve vannak kis repedezések rajtuk, de mivel most nincs keret újra, így tökéletesen megfelel. :)

Remélem jut, igazából a garázs bővítését, illetve zárttá tételét kellene elkezdenem, csak nincsen nagyon rá idő, amíg az nincsen kész, addig nem hozom haza a fehéret....

@hollo133:
Nem pont rád céloztam, de tudom, hogy te is szoktál sokat oda járni, és a kúposból is pont azok a dolgok hiányoztak, amiket tudom, hogy kiszednél, ha ott járnál, ha nem te voltál, akkor bocsi. :)

A kocsi meg azért dőlt rám majdnem, mert nem egyenes talajon állt, hanem egy dőlt részen és basztak targoncával megemelni, megoldottam végülis, de az ő hibájuk ha történt volna valami, csak egy kerékkulcsot kaptam, azzal a válasszal, hogy ez elég hozzá...

@KG126:
Köszi. :) sztem se rossz, de ültetés nélkül elég bután áll. :)
Én se hallottam, hogy gyártottak volna ilyen méretű gumit, gugliba keresve semmit se találtam erről...

Edd China 2010.06.09. 15:57:44

Nagyon jó ez a felni!
Nincs valami pontosabb neve?

Zotyó 2010.06.09. 16:25:11

@Daniel David:
Régi Fiat, gyári felni, keresgéltem neten nem találtam ilyet, így a tipust csak tippelni tudom. Szerintem 131-es, x1/9-es fiaton lehettek ilyen felnik, illetve az a körül gyártott modelleken.
süti beállítások módosítása